Завдання для учнів 15-О

15-О ГРУПА

20.05.2020

Тема: Правопис префіксів. Правопис суфіксів. 
           Уживання великої літери.

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи 

схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання). 

 ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ: ЗА ПІДРУЧНИКОМ О.В.ЗАБОЛОТНИЙ, В.В.ЗАБОЛОТНИЙ УКРАЇНСЬКА МОВА 10 КЛ ВПРАВИ 262, 263  СТР.116; ВПРАВИ 270, 277(Б)



13.05.2020


Тема: Спрощення приголосних. Подвоєння та подовження приголосних.


Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи 

схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання). 

 ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ:  ВПРАВА 237 (I, II ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО) СТР.103 ЗА ПІДРУЧНИКОМ О.В.ЗАБОЛОТНИЙ, В.В.ЗАБОЛОТНИЙ УКРАЇНСЬКА МОВА 10 КЛ

 Завдання 1. Перепишіть, вставляючи, де потрібно,  пропущені букви.
     Виїз(?)ний, совіс(?)ний, гус(?)нути, корис(?)ний, захис(?)ний, ус(?)ний, облас(?)ний, піс(?)ний, кіс(?)лявий, зап’яс(?)ний.
 Балас(?)ний, реміс(?)ник, бриз(?)ну-ти, пристрас(?)ний, проїз(?)ний, перс(?)ня, ціліс(?)ний, учас(?)ник, чес(?)ний, сер(?)це.
 Заздріс(?)ний, свис(?)нути, рис(?)нути, хвас(?)ливий, шіс(?)сот, компос(?)ний, блис(?)нути, шелес(?)нути, місь(?)кий.
 Тиж(?)невий, захис(?)ник, очис(?)ний, заїз(?)ний, перехрест(?)ний, хрус(?)нути, доблес(?)ний, навис(?)не, вис(?)нути



6.05.2020


Тема: Чергування приголосних в українській мові. 

Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення.


Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи 

схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання). 

 ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ:  ВПРАВА 235 (I, II ЗАВДАННЯ ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО) СТР.102  ЗА ПІДРУЧНИКОМ  О.В.ЗАБОЛОТНИЙ, В.В.ЗАБОЛОТНИЙ УКРАЇНСЬКА МОВА 10 КЛ




29.04.2020

Тема: Контрольна робота
Виконати тестові завдання
1.  У якому рядку в кожному слові після приголосного пишеться м’який знак:
А) донец…кий, Гриц…ко, сон…ця;    
Б) багат…ма, кін…чик, міл…йон;    
В) ручен…ка, джерел…це, вуз…ко;
Г) радіст…ю, корис…тю, сім…десят;
Д) різ…бяр, невіст…ці, русал…чин.
2. У якому словосполученні виділене слово пишеться без апострофа:
А) моя кар…єра;                                         
Б) сучасний інтер…єр;
В) мій комп…ютер;                                     
Г) нова  грав…юра;
Д) тихе надвечір…я.
3. У якому рядку не всі слова пишуться з м’яким знаком:
А) брен…кіт, дон…ка, нян…ка;               
Б) снит..ся, косит…ся, лял…ці;
В) т…мяний, радіст…, с…міх;                 
Г) ган…ба, пісен…, близ…ко;
Д) дон…ці, брин…чати, смієт…ся.
4. У якому рядку всі слова слід писати з апострофом:
А) верхів…я, п…єдестал, п…юре;            
Б) Б…єлгород, Монтеск…є, Руж…є;  
В)  т..м…яний, з…ясувати, роз…яснити;      
Г) бур…ян, довір…я, двох…ярусний;
Д) ад…ютант, арф…яр, з…агітувати.
5. Яке слово в родовому відмінку однини треба писати з апострофом:
А) дит…ясла;                     
Б) ф…юзеляж;                   
В) бур…я;   
Г) б…юро;
Д) п….юпітр. 
6.  У якій групі слів кожне з них пишеться з м’яким знаком:
А) рибал...ці, кіл...це, ручен...ки;      
Б) тіл…ки, їдален..., бал…ці;  
В) л…он, д…оготь, близ…ко;
Г) пол…с…кий,  Натал…чин, Гал…ці;
Д) Уман…щина, красун…чмк, мен…ше.
7. Укажіть рядок слів, в якому відбувається подовження:
А) прол…ється, качен…я, збіж…я, колос…я,
Б) знан…я, павутин…я, подорож…ю, бов…аніти,
В) суд…я, взут…я, мудріст…ю, Керч…ю,
Г) порос…я, стат…я, навман…я, чесніст…ю,
Д) вірніст…ю, пошест…ю, швидкіст…ю, смерт…ю.
8. Укажіть рядок слів, в якому відбувається подвоєння:
А) стійкіст…ю, передміст…я, безмежніст…ю,
Б) машин…ий, остан…ій, притаман…ий,
В) без…аперечно, коноплян…ий, старан…ий,
Г) безсон…ий, вирощен…ий, числен…ий,
Д) дерев’ян…ий, олов’ян…ий, пшонян…ий.
9.Укажіть рядок, в якому в усіх словах в орудному відмінку не відбувається подовження:
А) вогкість, вихованість, зелень, сіль,
Б) молодість, область, радість, гордість,
В) даль, тінь, мідь, ніч,
Г) честь, вісь, Оболонь, мазь,
Д) наморозь, даль, вихованість, доповідь.
10. . Укажіть рядок, в словах якого спрощення не відбувається:
А) проїз…ний, студен…ський, тиж…невий, кіс…лявий,
Б) форпос…ний, балас…ний, шіс…сот, хвас…ливий,
В) зап’яс…ний, хворос…няк, парламен…ський, чес…ний,
Г) виїз…ний, кількіс…ний, президен…ський, тури…ський,
Д безвиїз…но, корис…ливий, пес..ливий, перехрес..ний.
11.  Виберіть рядок, у якому всі слова слід писати з апострофом:А) з...юрмитися, миш...як, верхів...я, п...єдестал,
Б) Б...єлгород, Захар...їн, В...язьма, Р...ябко,
В) мавп...ячий, тьм...яний, з...ясувати, довір...я,
Г) голуб...я, подвір...я, бур...ян, різдв…яний,
Д) духм...яний, прислів...я, полум...я, зв...язковий,
12. Позначте рядок, у якому в усіх словах на місці пропущених букв слід писати м’який знак:
А) пол...с...кий, нян...чити, держал...це, бат...ківс...кий;
Б) рибал...ство, грают...ся, чотир...ом, Коростен...щина;
В) снігурон...ці, гуцул…с...кий, лял...ці, волин...с...кий;
Г) киц…ка, рибал...ці, дівчинон...ці, гал…ченя,
Д) ніжен…ці, вишен…ці, громад...с…кіст..., воротар…
13. Укажіть рядок, в якому в усіх словах не пишеться м’який знак:
А)  хустин…ці, плач…, домен…щик, сопіл…чин,
Б)  русал…чин, ін…жир, кущ…, близ…кіст…,
В)  конферанс…є, ател…є, батал…йон, пан…ство,
Г)  Грин…чишин, Рад…чук, Хар…ків, Гор…кий,
Д)  Гриц…ко, сон…ця, багат…ма, ручен…ка.
14. Спрощення в групах приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка:
А)  блис…нути, сервіс...ний, шубовс…нути, гіган...ський,
Б)  бряз…нути, під’їз...на, облас...ний, парламен...ський,
В)  якіс…ний, хрус…нути, страс...на, заздріс...ний,
Г)  їж…жу, шелес...не, пес...ливо, очис…ний,
Д) навмис…не, шіс...десятий, капус...ниця, захис..ниця.
15. Відбувається подвоєння та подовження  приголосних звуків у  всіх словах рядка:
А) осін...ій,  об…шити, священ…ик, годин…ик,
Б) без…ахисний, від…зеркалення, воз…єднання, ір…аціональний,
В) без…астережно, від…аль, узбереж…, відкрит…ів,
Г) розкіш…ю, велич…ю, зелен…ю, совіст…ю,
Д) навман…я, старіст…ю, кволіст…ю, заздріст…ю.
16. Апостроф ставиться у всіх словах рядка:
А) ганчір…я, верб…я, ін….єкція, ад…ютант, знічев…я
Б) пред…явник, в…ються, ім…я, різдв…яний, арф…яр,
В) полум…я, св...ятковий, моркв…яний, пір…я, полум…я
Г) без...іменний, дерев…яний, обов…язок, роз…ятрити,
Д) р…явкати, нев...язкий, голуб...ятко, духм…яний.
17. Апостроф ставиться у всіх словах рядка:
А) комп…ютер, міжгір…я, тьм…яний,
Б) зав…язь, торф…яний, мавп…ячий,
В) надвечір…я, пір…їна, сер…йозний,
Г) ін…єкція, від…їзд, полум…я,
Д) різдв…яний, без…ідейний, двох…ярусний.
18. З великої літера треба писати лише перше слово у власній назві:
А) Р(р)іздвяні С(с)вята,
Б) З(з)апорозька С(с)іч,
В) В(в)ерховна Р(р)ада,
Г) О(о)рганізація О(о)б`єднаних Н(н)ацій,
Д) Є(є)вропейський С(с)оюз.
19. З великої літера треба писати лише перше слово у власній назві:
А) Б(б)улонський Л(л)іс,
Б) К(к)нязівство М(м)онако,
В) Д(д)он К(к)іхот,
Г) Ч(ч)умацький Ш(ш)лях,
Д) А(а)ндріївська Ц(ц)ерква.
20. З великої літера треба писати лише перше слово у власній назві:
А) К(к)абінет М(м)інистрів,
Б) К(к)ривий Р(р)іг,
В) У(у)країнська Н(н)ародна Р(р)еспубліка,
Г) Т(т)овариство Ч(ч)ервоного Х(х)реста,
Д) М(м)іністерство Ю(ю)стиції.
21. З великої літери треба писати прикметник словосполучення:
А) Ш(ш)евченківський стиль,
Б) Ш(ш)евченківська премія,
В) Ш(ш)евченківська земля,
Г) Ш(ш)евченківська тематика,
Д) Ш(ш)евченківська епоха.
23. Орфографічну помилку (велика - мала літера) допущено у рядку:
А) Миколин ноутбук, Одеська область,
Б) прокрустове ложе, булгаківський стиль,
В) київські дороги, Київський метрополітен,
Г) гоголівський гумор, шевченківські свята,
Д) Святогірська лавра, монастирська будівля.
24. Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступну власну назву):
(1)Софія Київська і (2)Золоті ворота княжого міста, (3)Видубицький монастир і (4)Києво-Печерська Лавра з (5)Успенським собором - усе це духовні символи національної історії та культури.
Помилку допущено в написанні власної назви, позначеної цифрою
А 1               Б 2                       В 3                       Г 4                            Д 5
25.Укажіть рядок, в якому в усіх словах пишеться м’який знак:
А) молот…ба, багац…ко, тонюсін…кий, т…охкати,
Б) стан…те, школяр…, винос…те, ред…ці,
В) сторін…ці, виніс…я, подорож…ю, Степан…чук,
Г) дон…чин, рибал…чин, перевір…те, тон…ший,
Д) дивуєш…ся, посун…те, люд…с…кість, міл…ярд.
26.Укажіть рядок, в якому в усіх словах пишеться м’який знак:
А) бат...ківс…кий, промін...чик, міл...йон, ос...овий,
Б) ус...мішка, Юрянс...к, різ…бяр,  нян...чити,
В) черешен…ці,  кул…ці,   нен…ці, дон…ці,
Г) гіл…ці, брех…ня,  брен…кати,  блис…тіти,
Д) ручен…ка, джерел…це,  рибал...ці, кіл...це.
27. Укажіть рядок, в якому в усіх словах пишеться м’який знак:
А) син…ого, слиз…кість, різ…блення, стан…мо,
Б) куз…ня, вітал…ня, мен…ше, козац…кий,
В) т…охкати, лял…ці, насін...я, у жмен…ці,
Г) дівчинон...ці, кущ…, парасол…ка,з ат…марився
Д) емал…, памороз…, Натал…чин, вуз…ко, тон…ший
28.Укажіть рядок, у словах якого ставиться апостроф:
А) ганчір…я, верб…я, ін….єкція, над…яр…я,
Б) тьм…яний, пред…явник, в…ються, ім…я,
В) полум…я, без...іменний, дерев…яний, обов…язок,
Г) знічев…я, возз…єднання, полум…я, різдв…яний,
Д) без…ядерний, кр....ючок, пор...ядок, сурм…яний.
29. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з буквосполученням  ьо:
А) л...н, л...довик, тр...х, л…тчик, Мурав...в
Б) син...го, кол...ру, сер...зно, бад...рий, с...годні
В) вол...вий, лиц...вий, пол...вий, га...вий, ма...ріти
Г) верхн...го, л..х, тін...вий, д...готь, л...дяник
Д) кол…ровий, л…х, л...тчик, ра...н, ма...р
30. Укажіть рядок слів, в якому відбувається подвоєння:
А) здорове…ий, священ…ий, непримирен…ий, нездолан…ий,
Б) шален…ий, жарен…ий, тварин…ий, рослин…ий,
В) сказан…ий, нескінчен…ий, від…дзеркален…ий, нужден…ий,
Г) вирощен…ий, ячмін…ий, стін…ий, осін…ій,
Д) вивершен…ий, вихован...ий, безвин…ий, закон…ий.
31. Укажіть рядок слів, в якому відбувається подовження та подвоєння:
А) стат…ей, ір…аціональний, фальш…ю, більшіст…ю,
Б) без…ахисний, від…зеркалення, об…шити, годин…ик,
В) без…астережно, від…аль, узбереж…, відкрит…ів,
Г) розкіш…ю, велич…ю, зелен…ю, совіст…ю,
Д) мит…ю, віс…ю, подорож…ю, Рос…ю.
32. Укажіть рядок слів, в якому відбувається подвоєння:
А) бездон…ий, півден…ий, невин…ий, варен…ий,
Б) сон…ий, закон…ий, ячмін…ий, щоден...ий,
В) корін…ий, чавун…ий, рослин…ий,  смажен…ий,
Г) тварин…ий, туман…ий, печен…ий, жарен…ий,
Д) спечен…ий, пооран…ий, зван…ий, дан…ий.
33.Укажіть рядок, в якому в усіх словах не пишеться м’який знак:
А) емал…ований, Парас...чин, різ…ба, стан...мо,
Б) безбат…ченко, спіз...нілий, Наддніпрян...щина, камін…чик,
В) електропаял…ник, астрахан...ці, щонаймен…ший, нян...чити,
Г) зненац...ка, куз...ня, різ…бяр, цвірін…кати,
Д) ідеологіч…ний, естон…с…кий, задовол...няти, екваторіал...ний.
34.Укажіть рядок, в якому в усіх словах не пишеться м’який знак:
А) здійс...нювати, повір…те, тюр…ма, аквалан…гіст,
Б) німец...кий, доч...ці, арал…с…кий, л...одохід,
В) мор…с...кий, обкл…овувати, єврейс...ка, їдал...ня,
Г) сниш...ся, україн…с…кий, велетен...с…кий, ремін...чик,
Д) рум'янец..., артіл..., щавел..., Н…ютон.
35. Укажіть рядок слів, в якому відбувається подовження:
А) гран…ю, мудріст…ю, без…межніст…ю, зіл…я,
Б) священ…ик, суд…я,стат…я, взут…я,
В) сміт…я, узбіч…я, вил…ється, качен..я,
Г) совіст…ю, ясніст…ю, ріл…я, спросон…я
Д) молодіст…ю, област…ю, радіст…ю, гордіст…ю.
36. Відбувається подвоєння приголосних звуків у  всіх словах рядка:
А) безгомін…ий, неодмін…ий, безбережн…ий, бездоган...ий,
Б) балон…ий, парадн…ий, бензин…ий, чекан…ий,
В) касетн…ий, монотон…ий, вин…ий, недоладн…ий,
Г) безцін…ий, неоцінен..ий, незамін…ий, безімен…ий,
Д) жадан…ий, вирощен…ий, священ…ий, жарен…ий.
37. Визначте рядок, у якому в усіх словах відбулося спрощення:
А) радіс..ний, безсовіс..ний, ус..но, учас.. ник,
Б) піс..ний, благовіс..ник, хвас..ливий, якіс..ний,
В) шіс..надцять, шелес..нути, облас..ний, тиж..невий,
Г) проїз..ний, контрас..ний, пристрас..ний, хвас..нути,
Д)  форпос…ний, пропагандис…ький, навмис…не, бряз…нути.
38. Позначте рядок, у якому порушено правила спрощення в групах приголосних.
А) ремісник, абстрактний, пискнути, рідкісний,
Б) якістно, участник, туриський, пестливий,
В) кістлявий, пристрасний, дилетантський, пропускний,
Г) комендантський, буревісник, баяністці, шістнадцять,
Д) виїзний, компостний, аванпостний, вісник.
39. Позначте рядок, у якому спрощення приголосних в усіх словах передається на письмі:
А) артис...ці, зап’яс…ний, тис…нути, злощас...ний,
Б) кореспонден...ський, швидкіс...ний, аванпост...ний, кіс...лявий,
В) дріж...жовий, ях...смен, жаліс...ний, інтеліген...ський,
Г) проїз...ний, свис...нути, чес...ний, сер…цевина,
Д) балас…ний, корис…ний, щас...ливий, депутат…ський.
40.У якому рядку у всіх словах слід писати м’який знак:
А) ласун...чик, дівчин...ці, Ігор..., тон...ший, різ...бяр,
Б) стан...те, винос…ся, т...мяніти, ател..є, зозул...ці,
В) кур..йоз, чотир..ох, нен..чин, ковал...с...кий, п’ят...сот,
Г) бджіл..ництво, біл..шіст…, стеблин...ці, калинон...ці,
Д міл…йон, камін..чик, дев’ят...сот, борот...ба, посун...ся,
41. У якому рядку всі слова пишуться без м’якого знака:
А)  сторін...ці, долон...ці, нен…ці, бал...ці, кізон...ці,
Б)  жін...ці, жмен...ці, авос…ці, Марин...ці, скрин...ці,
В)  сопіл...ці, стеблин…ці, хатин..ці, оболон...ці, гол...ці,
Г)  зозул...ці, лял...ці, зірон...ці, кофтин…ці, сторін...ці,
Д)  долен…ці, тополен...ці, стежин...ці, дон…ці, Ірин...ці.
42. У  словах  якого  рядка спрощення  на  письмі  не  позначається:
А) капус...няк, капус...ний, кіс...лявий, щотиж...ня,
Б) шіс...десят, шіс...десятники, хвас...ливий, закарпа...ський,
В) безвиїз...ний, полезахис...ний, захис...ник, стис...нути,
Г) улес...ливо, підлес...ливість, ус..но, учас...ник,
Д) кількіс...ний, влас...ник, пес...ливий, контрас...ий.
43. Спрощення приголосних позначається на письмі у всіх словах рядка:
А) облас…ний, безкорис...ливий, хрус...нути, тиж…невик,
Б) баскетболіс...ці, кіс…лявий, блис…нути, натщесер…це,
В) швидкіс..ний, влас...ник, благовіс...ний, контрас…ний,
Г) зап’яс...ний, випус...ний, заздріс…ний, радіс...ний,
Д) щас..ливий, пес..ливий, президен...ський, захис...ник.
44. Укажіть рядок, в якому в усіх словах відбувається спрощення приголосних:
А) блис…нути, сутніс…ний, благовіс…ний, благочес…ний,
Б) проїз…на, безжаліс…но, гіган…ська, ряс…ний,
В) доблес…ний, цінніс…ний, захис…ник, студен…ський,
Г) форпос…ний, пропагандис…ький, навмис…не, бряз…нути,
Д) якіс..ний, ціліс..ний, хвас..ливий, тиж..невий, ус..ний.
45. Правил уживання великої літери дотримано в рядку:
А) Державний музей Українського образотворчого мистецтва,
Б) Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
В) національний університет "Києво-Могилянська академія",
Г) парк Культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького,
Д) Національний Академічний драматичний театр імені І.Франка.
46.Правил уживання великої літери дотримано в рядку:
А) Міністерство оборони України, Президент України,
Б) Декларація прав людини, орден Княгині Ольги,
В) Українська православна церква, вербна неділя,
Г) Конституційний Суд України, день медичного працівника,
Д) Голова Верховної ради України, епоха Бароко.
47.Правил уживання великої літери та лапок дотримано в рядку:
А) вулиця "Маяковського", станція метро "Лісова",
Б) вулиця Ярославів вал, Генеральний прокурор України,
В) Палац урочистих подій, Національний Банк України,
Г) Інститут української мови, Південно-Західна залізниця,
Д) газета "Україна молода", будинок Дитячої творчості.




22.04.2020
Тема:
Ненаголошені е, и в корені слова.
Апостроф. Позначення м’якості приголосних.

Теоретичний матеріал:
1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи 
схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання). 
 ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ:
Ненаголошені голосні е, и
Вправа №1
Запишіть слова у дві колонки: 1) з ненаголошеним е; 2) з ненаголошеним и.
Ет...кетка, д...сятий, еф...ктивний, нож...ці, кат...горія, ап...льсин, т...жневий, доб...реться.
Ключ. Підкресліть першу букву у кожному слові - прочитаєте назву одного з віршів І. Франка.
Вправа № 2
Запишіть слова у дві колонки: у першу - з ненаголошеним е, у другу - з ненаголошеним и.
Ож..ледиця, др..жати, ож..вати, л..генький, ел..гантний, в..шневий, ж..рненький, кл..котіти, ст..пи, евр..ка, н..зенько, адр..сат, кр..ниця, ож..вати, нап..кти, дал..чінь, р..ве.
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву - прочитаєте ім'я та прізвище автора повісті ″Зачарована Десна″.
Вправа №3
Запишіть слова у дві колонки: у першу - з ненаголошеним е, у другу - з ненаголошеним и.
З..рно, вер..с, л..ман, м..далі, ваз..лін, ш..рокі, вер..сень, п..ніцилін, кр..латої, м..сколиз, чер..да, трен..р, пш..ниця, велос..пед, бр..ніти, н..потріб, вес..ло, ц..ферблат, гл..бочінь, з..рном, б..режу, п..ньок, м..тро.
Ключ. У кожному слові підкресліть останню букву - прочитаєте народну мудрість.
Вправа №4
У ліву колонку випишіть слова з вставленою буквою е, у праву - з вставленою буквою и.
Мат..матика, м..лкий, ос..литися, ж..брак, оп..тати, ж..раф, нав..сати, акт..вний, нам..рзати, ан..кдот, н..ктар, тр..вожний, р..зикувати, ет..кет, бр..ніти, арт..стичність, ен..ргетичний.
Ключ. У кожному слові підкресліть першу букву. З цих букв прочитаєте закінчення вислову В. О. Сухомлинського ″Треба тонко відчувати три речі:...″
Вправа № 5
Розташуйте слова у два стовпчики: в перший слова з ненаголошеним и, у другий - з ненаголошеним е.
В..ликий, муніц..пальний, ож..ледь, вер..ск, акт..віст, розд..рати, кр..ниця, чер..во, очищ..ння, опр..томніти, кош..ня.
Ключ. Прочитайте перші букви у словах, спочатку в першому стовпчику, а потім у другому - дізнаєтеся псевдонім відомої української поетеси Марії Олександрівни Вілінської.
Апостроф
Вправа №6
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з апострофом, у праву - без нього.
В..єтнам, хутор..янин, об..єм, б..юст, б..є, лл..ється, Ілл..я, об..єкт, р..яно,  об..єднання, напам..ять, астрахан..ський, ув..язнений.
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу літеру - отримаєте назву твору Б. Олійника.
Вправа №7
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з апострофом, і праву - без нього.
Дит..ясла. духм..яні снопи, ін..єкція, в..яжеться, Р..єпін, св..ятопис, п..ятсот, кров..ю, міл..йони, В..єтнам, бур..як.
Ключ. Підкресліть у кожному слові або словосполученні передостанню букву - прочитаєте назву одного з творів Лесі Українки.
Вправа №8
Запишіть слова у дві колонки: 1) у яких вживається апостроф; 2) у яких не вживається апостроф.
Опам..ятатися, бур..як, дев..ять, р..явкати, нев..язкий, електрозвар..ювання, ад..ютант, атель..є, голуб..ятко, духм..яний, об..їзд, вар..яг, Лук..янівка, інформб..юро, об..єкт, кань..йон, верб..я, р..явкнути, арф..яр, авант..юра, дов..янути, щупл..явий, оп..яніти, евол..юція.
Ключ. Підкресливши перші букви, прочитаєте прислів'я.
Вправа № 9
Розташуйте слова у два стовпчики: в перший з апострофом, у другий без нього.
Інтерн..ю, ф..юзеляж, різьб..яр, верб..я, ад..юльтер, ад..ютант, н..юанс, к..ювет, нав..язливий, Омел..ян.
Ключ. Прочитавши перші букви у словах, спочатку в першому стовпчику, а потім у другому отримаєте ім'я та прізвище ″каменяра″ України, автора збірки ″З вершин і низин″, п'єси ″Украдене щастя″.
М'який знак
Вправа №10
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з м'яким знаком, у праву - без нього.
Чіл..не, област.., р..ясно, різ..бяр, ад..ютант, нян..ка, духм..яний, асфал..т, арф..яр.
Ключ. Підкресливши першу літеру у словах, отримаєте назву твору М. Куліша.
Вправа №11
Випишіть слова у дві колонки: у ліву - з м'яким знаком, у праву - без нього.
Різ..ба, парас..чин, дикан..ський, стан..мо, заховайс.., у куз..ні, прал..ня, гарнен..кий, тіт..ці, рибон..ки, брен..кати.
Ключ. Підкресліть у кожному слові третю букву - прочитаєте назву одного з творів І. Франка.
Вправа №12
Запишіть дані слова у дві колонки: 1) у яких вживається м'який знак; 2) у яких не вживається м'який знак.
Улюбленец.., козац..кий, різ..бяр, адмірал..с..кий, їд..те, Н..ютон, аквалан..гіст.
Ключ. Підкресливши перші букви, прочитаєте назву країни.
Вправа №13
Виписати слова у два стовпчики: 1) з м'яким знаком; 2) без нього.
Ковал..чук, щонаймен..ший, учител..ство, камін..чик, різ..бяр, сон..ця, медал..йон, чотир..ма, лял..ці, с..міх, бат..ківський.
Ключ. Підкресліть в першому стовпчику останню букву - прочитаєте ім'я героя твору Уласа Самчука ″Марія″.
Вправа № 14
Розташуйте слова у два стовпчики: в перший слова з м'яким знаком, а в другий - без нього.
Промін..чик, міл..йон, ос..овий, пун..акція, ател..є, дос..є, ус..мішка, Юрянс..к, кін..чик, різ..бяр, нян..чити, св..ято.
КЛЮЧ. ПРОЧИТАЙТЕ ДРУГІ БУКВИ У СЛОВАХ, СПОЧАТКУ В ПЕРШОМУ СТОВПЧИКУ, А ПОТІМ У ДРУГОМУ - ДІЗНАЄТЕСЯ НАЗВУ ЛІТЕРАТУРНО-ПУБЛІЦИСТИЧНОЇ ПАМ'ЯТКИ КІНЦЯ ХVІІ - ПОЧАТКУ ХІХ СТОЛІТТЯ, В ЯКІЙ РОЗПОВІДАЄТЬСЯ ПРО ПОДІЇ, ЩО ВІДБУВАЛИСЯ В УКРАЇНІ ВІД ДАВНИНИ ДО 1769 РОКУ.



15.04.2020

 Тема:Орфографічна норма. Орфограма. Орфографічна помилка  

Тема:Орфографічний словник.

Принципи української орфографії

Завдання


1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи 

схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання). 

  1. О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл
  2. О.Авраменко. українська мова 10 клас
  3. Н.Б.Голуб, В.І.Новосьолова. Українська мова 10 клас
  4. І.П.Ющук, Українська мова. 10 клас
  5. С.В.Шевчук Українська мова. 10 клас
  6. О.П.Глазова. Українська мова. 10 клас
  7. Виконати тестКод доступу 492635

  1. Виконати тест   Код доступу 140113
  2. Вправа 1
         Лісо/степ, людино/день, інженер/механік, лісо/смуга, літако/виліт, літак/снаряд, пів/години, крути/голова, нечуй/вітер, пів/острова, агро/лісо/меліорація, бджоло/знавство, багато/тиражка, радіо/фізик, альфа/промені, водо/грай, Мало/катеринівка, водо/грязе/лікування, важко/атлет, ват/година, агро/ґрунто/знавство, Ново/українка, буряко/комбайн, авіа/моторо/будування, блок/апарат, Велика /Британія, земле/впорядкування, життя/буття, жокей/клуб, жень/шень, пів/яблука, житло/кооперація, пів/лимона, зерно/елеватор, стоп/кран, жирно/молочність, фото/монтаж, три/поверховий, динамо/метр, жук/носорог, пів/Африки, залізо/бетон, пів/метра, напів/фабрикат.
        Вправа 2
       Напів/імла, пів/Польщі, багряно/червоний, гори/цвіт, пів/місячний, перекоти/поле, пів/острів, пів/ягоди, напів/зігнутий, духмяно/медвяний, звіро/бій, пів/чобітки, напів/фабрикат, пів/Азії, пів/озера, загадково/таємничий, ломи/камінь, пів/Ялти, сумовито/тривожне, напів/провідник, напів/забутий, пів/фінал, пів/Дніпра, небесно/блакитна, люби/мене, івано/франківець, контр/адмірал.

08.04.2020.

Тема : Складні випадки наголошування слів.Тема: Орфографічний практикум .Виконання вправ.

Завдання
Опрацювати теоретичний матеріал
Виконати вправи(письмово)
Подивитися відео 
Виконати тест 
Скласти сенкан 


Виконати тест   Код доступу 591571


Виконати тест Код доступу 931690

Виконати письмово


Запишіть подані слова, вставте пропущені в них букви. Поясніть написання подвоєних приголосних.
Бе(з)астережний, ві(д)аний, ві(д)окремити, бе(з)успішний, молодіс(т)ю, ро(з)броїти, світа(н)я, зна(н)ь, щас(т)я, столі(т)ь, Полі(с)я, ста(т)я, (л)яний, бо(в)аніти, Ві(н)и(ч)ина, зако(н)ий, солдат(ч)ина, на(д)ністрянський, ві(д)зеркалилася, прикордо(н)ик, карти(н)а, (в)есь, (в)ічливий, розрі(с)я, пере(д)ень, неви(н)ий, самовпевне(н)о, стара(н)о, свяще(н)ий, сказа(н)ий, напруже(н)ість, самові(д)ано, захопле(н)ий, воста(н)є, незвіда(н)ий, вихова(н)ість, ю(н)ат, натхне(н)ий, вогня(н)ий, олов’я(н)ий, ці(н)ість.
Перепишіть, на місці крапок вставляючи, де потрібно, відповідні букви.
1. І в щас..ливі й злі години ми для неї ж..вемо, на Вкраїні й для Вкраїни будем жити й помр..мо.. (В. Самійленко). 2. Ой про нашу чес..ну славу буде мир гр..міти (П. Куліш). 3. Чес..на й терниста дорога до правди (С. Тельнюк). 4. Контрастний - це різко протилежний у чомусь (Словн.). 5. Побачу я свій рідний край і під пес..ливі шепоти осінні спочину сер..цем на Вкраїні... (С. Черкасенко).
 Від поданих іменників утворіть прикметники, запишіть їх. Поясніть орфограми.
І. Екстреміст, гігант, студент, баласт, щастя, честь, радість, кількість, кореспондент, вартість, публіцист, ненависть, захист, компост, совість, проїзд, пропагандист, президент, кар’єрист, жалість.
ІІ. Альпініст, випуск, аспірант, область, форпост, пристрасть, контраст, почесть, якість, цілість, злість, користь, хвастати, інтелігент, дилетант, перехрестя, очистити, швидкість, тиждень, лестощі.

Завдання на період карантину з української мови (завдання виконуєте в окремому зошиті для дистанційного навчання з української мови


ТЕМА:Основні правила вимови голосних звуків.  18.03.2020

Тема:Основні правила вимови приголосних звуків 18.03.2020.  

Тема:Наголос. Нормативний наголос. Основні правила наголошування слів.

25.03.2020.

Тема:Варіантне наголошування слів в українській мові. 25.03.2020

Тема:Діалектнийнаголос.  Словорозрізнювальний наголос.01.04.2020.

Тема:Форморозрізнювальний наголос. 

Складні випадки наголошування слів. 01.04.2020.


Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал з підручників за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи 

схем стисло записати в зошитах для дистанційного навчання). 

 виконати  зі стр.77 вправу 3, зі стр 82 вправи 2 та 3



  1. На місці крапок, де треба, поставте м’який знак чи апостроф. Поясніть правила їх написання.

1. По дорозі, здіймаючи хмари куряви, безконечним потоком мчат… до поля переповнені бійцями п..ятитонки (О.Довженко). 2. Насадження на берегах Дніпра з..єднуються у безперервний лан..цюг (З газети). 3. Коли вони від..їхали, опускаючись в ту саму кам..яну вулич..ку, за ними знов зазвучав велич..ний мотив (О.Гончар).4. Окремі росинки т..м..яно поблискуют.. с..рібними пухир…чиками (О.Донченко). 5. І я дивлюс.. любовно в очі – щасливі, п..яні без вина – в очі хлоп..ячі і дівочі, де сяє радіст…ю весна (М.Вороний). 6. Глян.., як хвилі від срібла блищат..ся! Глян.., як небо синіє вгорі (Леся Українка). 7. Не дуже весело, а здебільшого т..м..яно пройшли мої дитячії літа. Кохану нен..ку потерявши рано, росла я в бат..ка сирота (М.Вороний). Глядіт..же, патріоти, не баріт..ся, щоб вам у пазурах котів не опинит..ся (М.Вороний).

https://ukr-mova.in.ua/exercises Виконати тести онлайн. Наголос.


Вправа. З'ясуйте значення наведених слів, різних за наголосомУ складних випадках звертайтеся до довідкових видань.
Вигода – вигода, атлас – атлас, відомість – відомість, прошу – прошу, ніколи – ніколи, адресний – адресний, запал – запал, видання – видання, типовий – типовий, переїзд – переїзд, заняття – заняття, об'єднання – об'єднання, пересічний – пересічний, поділ – поділ, туга – туга, шкода – шкода.
Скласти зі словами речення.

2 коментарі:

  1. Куди скидати тестові завдання?

    ВідповістиВидалити
  2. Я порекомендую будь-кого, хто шукає кредит для бізнесу, містеру Бенджаміну, який допоміг мені позику на чотири мільйони доларів США для запуску мого бізнесу, і це було швидко. При отриманні позики у них було дивно, наскільки легко їм було працювати. безпечний. Це, безумовно, був позитивним досвідом. Уникайте сюди шахраїв і зв’яжіться з містером Бенджаміном Он. 247officedept@gmail.com. WhatsApp ... + 19893943740. якщо ви шукаєте кредит для бізнесу.

    ВідповістиВидалити

Вчитель повинен звертатися не стільки до пам`яті учнів, скільки до їх розуму, прагнути розуміння. а не одного запам`ятовування. Федір ...