11-Т Українська література

17.12.2020

Тема: Директорська контрольна робота 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1215692

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

10.12.2020

Тема:Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю.

Завдання 

Прочитати твір "Мартин Боруля"

Переглянути фільм 

Записати паспорт твору та ідейний аналіз 

Виконати тестові завдання

Для учнів

На прикладі образу Мартина Борулі Іван Тобілевич розкриває конфлікт здорової народної моралі з «манією» дворянства, породжений відстоюванням ним своєї людської гідності. Простежимо, до чого може привести людину ігнорування здорової народної моралі.

Читати твір (скорочено)👇

1


     Фільм👉 https://www.youtube.com/watch?v=8QnzPRm4gyQ

3.  



Записати у зошит!!!!




Завдання!!!

Записати проблематику твору

Виконати тестові завдання👇

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2608008


03.12.2020

Тема:Іван Карпенко-Карий.


Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія.

ТЛ: комедія.

Завдання 

Ознайомитися з біографією письменника

Записати хронологічну таблицю

Переглянути відео 

Виконати тестові завдання 

1.     Для учнів 

2.     Відомості про письменника

http://ul.iolya.com.ua/page101.html

3.     Переглянути презентацію

·        http://lesson.iolya.com.ua/page155.html


4.    Переглянути відео👇


6.   Виконати тестові завдання 👇

7   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7091304


26.11.2020

Тема:Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Перші театральні трупи. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами.

Завдання 

Опрацювати теоретичний матеріал та законспектувати 

Переглянути відео

Виконати тестові завдання

Початок нового українського театру пов’язують із виставою «Наталка Полтавка» І. Котляревського 1819 року в Полтаві. У подальші десятиліття розвиток театру був дуже млявим («Сватання на Гончарівці» Г. Квітки-Основ’яненка й «Назар Стодоля» Т. Шевченка). Аматорські театри виникають наприкінці 50-х років XIX століття в Чернігові, Києві, Кам’янці — Подільському, Кременчуці, Одесі та інших містах. Проте на розвиток професійного українського театру вплинув Емський указ 1876 року, за яким заборонялися вистави українською мовою. На початку 80-х років XIX століття театральне життя в Україні пожвавилося: наприкінці 1881 року в Харкові, Києві, Полтаві, Кременчуці з ініціативи М. Кропивницького та М. Садовського було дано кілька українських вистав акторами російської трупи Г. Ашкаренка. А наступного року М. Кропивницький створив у Єлисаветграді українську професійну трупу. 27 жовтня 1882 року на сцені міського театру в Єлисаветграді Марко Кропивницький поставив драму «Наталка Полтавка» І. Котляревського, головну роль у ній виконала Марія Заньковецька. Так розпочалась історія українського професійного театру корифеїв. «Корифей» у давньогрецькому театрі — керівник хору або заспівувач.

         Законспектувати👇

·        https://ukrlit.net/directory/95.html


     Відомості про письменників👇

·        http://ul.iolya.com.ua/page197.html

·        http://lesson.iolya.com.ua/page166.html

 

     Відео на допомогу👇

https://www.youtube.com/watch?v=xZFVH24h5nk&list=PLYeu7IyFVZj-v5b9qOe4uwp7BP4HS7Ffx&index=8

6.     Виконати тестові завдання 👇https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3919943


19.11.2020

 Тема:Підсумкове заняття за творчістю 

Панаса Мирного

Завдання :

Виконати тестові завдання 👇

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5707946


05.11.2020

Тема:Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва.

Завдання:

👆 Повторити матеріал 

Літературний диктант  (письмово)

 ПАНАС МИРНИЙ « ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ?» 

1. Співавтором роману був…

 2.Справжнє прізвище  Панаса Мирного…

 3.Сюжетною основою для написання роману став нарис… 

4. Кого описано в уривку: « Як же дійшов до літ та убрався в силу,- біда з ним та й годі! Високого зросту, бравий, широкоплечий, як із заліза збитий, а до того ще меткий, як заєць, співун-реготун… Хороший з лиця - повновидий, рум’янець на всю щоку, з чорними, веселими очима, лискучим усом, - він був перший красень на селі…» 

5. « Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах. Одно тільки в нього неабияке – дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць, разом з якоюсь хижою тугою…»- у цьому уривку описано…

 6.Прізвища  Хрущ, Хрущов, Притика в романі мав… 

7. « Будинок з багатьма прибудовами і надбудовами» - цю характеристику роману літературознавець Олександр Білецький  дав за… 

8. Хто під час грабунку убиває панського сторожа? 

9. Отримує за службу орден Георгія…. 

10. Хто відмовляється за гроші від одруження з Галею? 

11. Може   «поправити діло» за хабаря 50 рублів… 

12. Столітню українську історію показано крізь призму історії села 

👆 Ознайомитися з новим матеріалом

Наскрізним образом роману «Хіба ревуть воли…» є образ Чіпки Варениченка. У його створенні найповніше розкривається величезний літературний талант Панаса Мирного.

Тож з’ясуймо, як в одній особі «вжилися» хлібороб і злочинець.

👆 Записати позитивні та негативні чинники 


Чинники впливу на психоемоційний стан Чіпки-дитини


№ п/п

Негатив

Позитив

1

«Виродок»

Спілкування з бабусею Оришкою

2

Злидні

Бесіди з дідом Уласом

3

Постійне недоїдання

Щасливі дні на пасовиську в товаристві діда та Грицька

4

Відсутність освіти


5

Невдале наймитування


6

Злість на панів і кривдників


7

Смерть баби


8

Діда забрали до панського двору


1.                                    Чинники впливу на психоемоційний стан Чіпки-господаря

Позитивні

  Негативні

Домашня живність: кінь, корова, свині

Побоювання, що Галя не схоче вийти за нього, бо багачка

Мати купила новий одяг


Закоханий і мріє про одруження


Чинники впливу на психоемоційний стан Чіпки-п'яниці, Чіпки-злодія

Позитив

Негатив

1

Подарував жито Грицькові

Спився

2

Заступився за діда Уласа

Потрапив у товариство п’яниць і злодюг

3


Вигнав з дому матір

4


Жорстоко побив сторожа

5


Займався крадіжками

6


Виконував страшні плани помсти


К

3.     👆Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-temi-slah-nicipora-varenicenka-vid-pravdosukactva-do-rozbijnictvaza-romanom-p-mirnogo-hiba-revut-voli-ak-asla-povni-308664.html

4.    👆 Відео на допомогу

https://www.youtube.com/watch?v=sIdpIxRM2HY

5.     👆 Тестування

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5156541


                            



29.10.2020

Тема: Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Свідчення можливостей роману у художньому дослідженні дійсності. Широта представлення народного життя.
Завдання : Опрацювати матеріал ,законспектувати матеріал,виконати тестові завдання .


1.     Теоретичний матеріал.

https://ukrlit.net/directory/94.html

2.     Ідейно-художній аналіз.

https://school-zno.com.ua/ukr-literatura/10-klas/panas-myrnyj/14-hiba-revut-voly-jak-jasla-povni.html

    
Інтерактивна вправа. https://learningapps.org/7296617



 Прочитати роман "Хіба ревуть воли, як ясла повні?
      Тестування Код доступу 7930267










Літературний диктант (письмово у зошиті)

ПАНАС МИРНИЙ

 «ХІБА РЕВУТЬ ВОЛИ, ЯК ЯСЛА ПОВНІ»? 

1. Літературний рід твору? 

2. Жанр?

 3. Мистецький напрям?

 4. Хто був співавтором твору?

 5. Етапи написання твору? 

6. Назвати, хто став прототипом Чіпки?

 7. Як звучить друга назва твору? 

8. Як визначив різновид твору сам автор? 

9. Де в перше видано твір? 

10. Що є особливістю композиції роману? 

11. Зі скількох частин складається роман? 

12. Справжнє прізвище Панаса Мирного? 

13. Якою порою року розпочинаються події роману? 

14. У який день тижня знайомимося з Чіпкою? 

15. Чий портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не схожа була на селянок, часто запечених сонцем, високих, іноді дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка й жвава, одягнена в зелене вбрання, між високим зеленим житом, - вона здавалася русалкою …»? 

16. Хто були хрещеними батьками Чіпки?

 17. Хто мріяв про хату теплу, «жінку любку та малу дитинку»?

 18. Чию сім’ю піщани ставили за приклад для власних дітей: «От з кого беріть, дітки, примір, як у миру жити!... Чесною працею он скільки надбали! Чесно вони й поживуть його…»? 

19. Кого автор має на увазі: «Старість побраталась з молодістю, - молодість прилипла до старості… Старий січовик натхнув свою душу в молодесеньку душу онука»? 

20. Кому дісталися Піски після розпаду Речі Посполитої?  

22.10.2020

Тема :                Панас Мирний 


Життєвий та творчий шлях митця.

Співавторство з Іваном Біликом при написані соціально-психологічного роману 

"Хіба ревуть воли .як ясла повні"

Завдання :

Записати біографію письменника 

                ПАНАС МИРНИЙ (ПАНАС РУДЧЕНКО) (1849-1920) 

 Панас Якович Рудченко народився 13 травня 1849 р. у м. Миргород на Полтавщині в сім’ї чи­новника. Навчався в Миргородському та Гадяцькому повітовому училищах. Не маючи можливос­тей продовжувати систематичне навчання, наполегливо займався самоосвітою. Служив у повітових канцеляріях Гадяча, Прилук, Миргорода. 1871 р. оселився в Полтаві, де провів решту життя. Пра­цював у казначействі та казенній палаті, після 1917 р. — у губфінвідділі. Помер Панас Мирний 28 січня 1920 р., похований у Полтаві. Літературну діяльність Панас Мирний розпочав наприкінці 60-х рр. XIX ст. Виявив себе як письменник-реаліст. У творчій спадщині Панаса Мирного переважає проза. Він є автором ряду нарисів, оповідань, повістей, романів. Серед творів Панаса Мирного найбільш масштабним і скла­дним є соціально-психологічний роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», написаний у співавтор­стві зі старшим братом Іваном Біликом (Іваном Рудченком). Робота над романом припала на 1872— 1875 рр. Через цензурні перепони він був виданий пізніше — 1880 р. у Женеві. Задум твору був навіяний реальним випадком, що дістав відображення спочатку в нарисі Па­наса Мирного «Подоріжжя од Полтави до Гадячого», а згодом — у повісті «Чіпка». У центр повісті автор поставив селянина, який обирає злочинний шлях під впливом соціальних обставин. До роз­витку попереднього задуму приєднався Іван Білик, за участю якого з’явилися кілька редакцій ро­ману. Співавторство різних особистостей, а також тривалий час роботи над романом зумовили його багатоплановість. Автори змалювали широке полотно народного життя з усім комплексом суспільних процесів, що охоплює більш як столітній часовий відрізок. При цьому увага зосередже­на на образі окремої особистості — представника селянського середовища, який під впливом соці­альних обставин став злочинцем. Твір пропонує читачеві художній аналіз того життєвого вибору, що був зроблений центральним персонажем. Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» став важливим етапом у розвитку української рома­ністики. Він давав відповіді на складні питання тогочасної дійсності, розкривав причини й зобра­жував наслідки руйнування патріархального селянського життєвого устрою. Однак уже на той час ці відповіді, спроектовані в соціальну площину, сприймалися як дещо спрощені й однобічні. Роман Панаса Мирного та Івана Білика став найвищим досягненням української реалістичної прози XIX ст. Водночас він виявив обмеженість та однобічність реалістичного трактування й соціального аналізу дійсності. Художня проза Панаса Мирного належить до класичних зразків української літератури. Її ха­рактерними рисами є масштабність реалістичних малюнків, точне відтворення народного побуту, соціальність та психологізм.

Прочитати роман (скорочено)


"Хіба ревуть воли,як ясла повні?"

Це соціально-психологічний роман із елементами детективу. Створений класиком української літератури Панасом Мирним (1849 – 1920) у співавторстві з Іваном Біликом (1845 – 1905). У ньому психологічно переконливо розкривається трагічна доля правдошукача, борця проти приниження людини, соціальної несправедливості, який став злочинцем, "пропащою силою". Події відбуваються на тлі широкої правдивої картини українського життя XVIII – XIX ст. На ній особливо виділяються жіночі образи. Майстерно описані напружені ситуації, інтригуючий сюжет сприяє тісному переплетенню соціальних та інтимно-особистісних ліній роману. Твір було заборонено в царській Росії, тому вперше надруковано у Женеві. Він став одним із найвидатніших реалістичних досягнень європейської прози XIX століття.

Записати історію написання роману 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Вчитель повинен звертатися не стільки до пам`яті учнів, скільки до їх розуму, прагнути розуміння. а не одного запам`ятовування. Федір ...