15-О (2 підгрупа)

 

 15 група мова

Завдання на період карантину з української мови (завдання виконуєте в робочому зошиті з поміткою  "дистанційне навчання")

1.12.2020
Тема: Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота") 

2. Виконати завдання. Прочитайте. Випишіть фразеологізми стилістично нейтральні, розмовні та книжні.

1. Загальновідомо, що кожна національна культура має в своєму арсеналі елементи інших культур, але ж не вони визначають її суть (3 газети). 2. Життя прекрасне, поки ти пливеш, змагаючи і рифи, й вал дев’ятий (Б. Грабовський). 3. В дорозі наче б не барився, набачивсь, намотав на вус… І так немовби оновився, коли додому повернувсь (Б. Бровченко). 4. Поки я на коні, буде слатись мій шлях. Ви коня не дражніть, бо він дасть по зубах (П. Осадчук). 5. У двослівних назвах рослин, утворених за допомогою прикметників кінський, собачий, заячий, вовчий і под., міститься вказівка на дикорослість рослини, непридатність її для людини: собача м’ята, заяча капуста, кінський щавель, жаб’яча кислиця (Л. Москаленко). 6. Про доброго козака так і кажуть: характерник. Гострий слух, соколині очі, відвага, гумор, кмітливість, уміння вийти сухим з води… (Ю. Хорунжий)

3. Дом.завдання: виконати тестові завдання Код доступу 1575572  використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua



24 11 2020 Тестування
Виконати письмово 

На місці крапок напишіть слова-антоніми. Усно доберіть до будь-якого з фразеологізмів контекст.

1. Де … слів, там … діла. 2. Краще … їхати, ніж … йти. 3. Хочеш …, готуйся до … 4. Де … стелять, там … спать. 5. З … хмари … дощ. 6. Краще з … загубити, ніж з… знайти.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2838124




10.11.2020 
Тема : Повторення вивченого матеріалу.
Орфографічний практикум .

Виконати письмово!!!!!!!

    Вправа 1.

    Жовто/гарячий, вісімнадцяти/градусний, атомно/молекулярний, буряко/збиральний, суспільно/корисний, вогняно/червоний, віце/адміральський, військово/повітряний,виразно/сказаний, арматурно/зварювальний, зовнішньо/політичний, культурно/освітній, обернено/пропорційний, національно/визвольний, індо/європейський, низько/оплачуваний, світло/захисний, яскраво/червоний, різко/виявлений, темно/шоколадний, темно/шкірий, торгово/кооперативний, ткацько/обробний, рожево/золотий, суспільно/політичний

Вправа 2

Записати слова, знявши риску, і пояснити їх правопис.

    По/перше, по/твоєму, туди/сюди, рано/вранці, давним/давно, по/українському, віч/на/віч, казна/де, будь/коли, всього/на/всього, що/року, мимо/волі, на/троє, неждано/негадано, раз/у/раз, на/добраніч, тим/часом, до/речі, час/від/часу, з/діда/прадіда, з/опалу, с/під/лоба, любо/дорого.
На/багато, з/дня/на/день, по/заторік, будь/коли, куди/небудь, час/від/часу, у/край, на/що, в/нічию, рік/ у/рік, раз/по/раз, нога/в/ногу, хтозна/хто, десь/інде, казна/що, по/сусідськи.
Ледве/ледве, по/перше, якось/то, казна/що, по/українськи,  хтозна/де, де/не/де, по/нашому, по/літньому.
На/льоту, де/не/де, по/заду, од/віку, от/таки, с/переду, без/угаву, будь/як, під/силу, по/середині, ін/коли, на/сміх, у/ві/сні, швидко/плинно, один/в/один, рано/вранці, аби/як, по/троє, ймо/вірно,ось/ось, тим/часом, тим/часово, в/цілому, екстра/
вагантно.

 



10.11.2020.
Тема:   Написання есе
 Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота").

Есе (фр. essai «спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний  жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції.

Есе виражає індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета й не претендує на вичерпне трактування.

 Обсяг тексту: 80 до 100 слів.

Особливості змісту В основу покладено роздуми з приводу чогось побаченого, прочитаного або пережитого особисто. Висловлюються особисті погляди – світогляд, думки, почуття, ідеї, висвітлюються моральні  (етичні, громадянські тощо) цінності. Над усе цінується самостійність і  оригінальність, парадоксальність думок та оцінок. На першому плані – особистість того, хто пише.

Особливості композиціїї Композиція довільна, послідовність викладу спричинена логікою роздумів. Обов’язковою є аргументованість і переконливість. У тексті проводяться паралелі, добираються аналогії, використовуються  асоціації. Роздуми  поєднано з емоційною оцінкою подій або явищ.

Особливості стилю Стиль – художній або публіцистичний. Емоційність, експресивність, яскрава образність досягаються вживанням метафор, порівнянь, алегоричних образів, символів.

Особливості мови Інтонація розмовна (безпосередність, невимушеність вислову). Допускається розмовна лексика, що створює враження «живої бесіди» з читачем. Уживання неповних речень, питальних та окличних конструкцій, риторичних звертань, запитань, тверджень. Головна вимога - індивідуальність авторського стилю.

Заголовок Заголовок не перебуває в прямій залежності від змісту, він може  пояснювати, що стало поштовхом до авторських роздумів, передавати почуття, настрій автора тощо.

Алгоритм написання есе

1) постановка проблеми;

2) обдумування проблеми (ідеї, приклади, що їх ілюструють);

3) планування есе (визначення структури);

4) написання есе;

5) перевірка та редагування роботи;

Не забувай, що всі дії в оповіданні здійснює не автор, а літературний персонаж, герой оповідання. Навіть якщо розповідь ведеться від першої особи, це мова не автора, а оповідача. Позиція автора може не збігатися з позицією оповідача, від імені якого ведеться оповідання.

 
Дом.завдання:  Написати есе на одну із тем (за вибором): «Життя в гармонії з природою», «Моє бачення сучасної освіти», «Чого варто уникати в спілкуванні», «Ціна недбалості», «Гаджети чи реальне спілкування?». 


3.11.2020.
Тема: Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів
Завдання:
1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 
2.Теоретичний блок:
3.  Відео на допомогу: https://www.youtube.com/watch?v=pvtsNtqBdns
4.   інтерактивні вправи:
https://learningapps.org/4041715

5.Виконати вправу 75 стр. 33 за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл
6.Домашнє завдання:  вправа 80 стр. 35 за підручником О.В.Заболотний, В.В.Заболотний Українська мова 10 кл

19.10.2020.
Тема: Слова власне українські й запозичені. Виправдані й небажані запозичення

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 


Завдання 1. Перепишіть. Визначте запозичені слова та від них похідні, поясніть їхнє лексичне значення. Якої з галузей життя стосується кожне слово?
Музей захоплює продуманою концепцією, побудовою експозиції з використанням інтерактивних засобів, дивує добором експонатів (За 3. Мазуриком). 2. Як відомо, поганий педагог диктує, хороший орієнтує, геніальний — надихає! Маєш вудку — наловиш і риби, маєш компас — віднайдеш дорогу. Маєш у серці камертон — неодмінно зумієш розрізнити істину і фальш (За І. Старовойт). 3. Якщо спрацює теорія наномедицини, то, як вважають поважні лікарі, немає медичних і технічних обмежень, щоби людина гарантовано змогла жити до 120-130 років (В. Єшкілєв).
• Визначте в запозичених словах орфограми, поясніть написання цих слів правилами.
Завдання 2. До кожного з дієслів доберіть із довідки український відповідник.
Концентрувати, пресингувати, інспірувати, репрезентувати, пролонгувати, сфальсифікувати, конфузити, піарити.
Довідка. Бентежити, залякувати, зосереджувати, підбурювати, представляти, продовжити, вигадати.
• Укладіть словничок небажаних запозичень «Свої не гірші заморян» для розміщення на  веб-сайті.
• Назвіть 7-8 часто вживаних вашими однолітками запозичених слів, які ви додали б до словничка.


27.10.2020
Тема: Лексичні та фразеологічні синоніми, антоніми. Синонімічне багатство мови.

Теоретичний матеріал:

1. Опрацювати матеріал  за даними темами (маєте можливість використати матеріал запропонованих електронних версій підручників, чи скористатись іншими доступними вам матеріалами,  у вигляді тез чи схем стисло записати в робочих зошитах з поміткою "дистанційна робота"). 

2. Презентація:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-bagatstvo-movlennya-u-riznih-stilyah-sinonimiya-leksichna-frazeologichna-morfologichna-sintaksichna-stilistichna-pogliblene-povtorennya-127646.html

3.      Теоретичний блок:

https://revolution.allbest.ru/languages/00565762_0.html

http://ponomariv-kultura-slova.wikidot.com/synonimy

4.     Відео на допомогу:

https://www.youtube.com/watch?v=OJEcPuiBohc

5.      Практичне застосування:

а) тренувальні вправи:

1. Випишіть синоніми, визначте між ними різницю.

1. Силу волі насправді формують три сили - «я буду», «я не буду» і «я не хочу», вони допомагають нам удосконалювати й поліпшувати себе. 2. Вітаю у світі спокус - цигарка, коктейль чи потрійне лате, а може, й фінальний розпродаж, лотерейний квиток чи пончик у вітрині пекарні. У такий момент ви мусите зробити вибір: піддатися спокусі або ж знайти в собі внутрішні сили, опанувати й перемогти себе. 3. Цього тижня спробуйте зрозуміти, що ви говорите собі й іншим про свою силу волі - про її успіхи й невдачі. Чи кажете ви собі, що були хорошими, коли чогось досягли, або ж поганими, коли не зробили чогось важливого чи дозволили собі слабкість? 

2. Із поданими синонімами утворіть словосполучення. Запишіть їх. Чи однакову здатність поєднуватися з іншими словами мають синоніми?

Творити, формувати, створити, будувати (характер, споруду, майбутнє, свято); свіжі, чисті, погожі (дні, думки, ідеї); задушевний, сердечний (розмова, друг); завзятий, запеклий, пристрасний, заядлий (рибалка, книголюб, борець, працелюб); задушевний, сердечний (розмова, друг).

б) інтерактивні вправи:

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вчитель повинен звертатися не стільки до пам`яті учнів, скільки до їх розуму, прагнути розуміння. а не одного запам`ятовування. Федір ...