23-Е Українська мова


02.12.2020-03.12.2020

Тема: Синтаксична норма та синтаксична помилка.Складні випадки синтаксичного узгодження

1.                       Опрацювати теоретичний матеріал


  
в - презентація з української мови 

в - презентація з української мови

Казка про колобка, характеристика її героїв та розігрування ...

в - презентація з української мови


Мовні норми. Мовленнєві помилки - презентация онлайн

                             Виконати вправи письмово  

 Завдання №1. Перепишіть текст, записуючи числа словами, поставте потрібні розділові знаки.

Багатовікова історія України як відомо втілена в біографіях більш як 30 тисяч міст і сіл. У їх числі понад 8000 міст селищ міського типу яким минуло понад 300 років. Деякі з них відсвяткували свій 1000-літній ювілей частина наближається до цієї дати. 39 найстаровинніших українських міст рішенням уряду 1976 року було взято під державну охорону. Крім того в Україні близько 5000 сіл яким теж понад 300 років вік деяких становить 1000 та більше років.


Завдання №2. Перекладіть прийменникові конструкції українською мовою:
По заказу –
По закону –
По моим сведениям –
По поручению –
По приказу –
По просьбе –
По собственной воле –
По собственному желанию –
Послать по почте –
По требованию –
По указанию – за вказівкою
Прийти по делу –
Принять во внимание –
Принять к сведению –
При любой погоде –


Завдання №3. Знайдіть помилки у побудові словосполучень. Запишіть
правильні варіанти, складіть з трьома словосполученнями речення.
Виключення з правил; прийняти участь; повістка денна;попадати в скрутне становище; згідно розпорядження; відповідно з постановою; дякую Вас; вести себе; прийняти заходи; особовий приклад; любе питання; згідно наказу .


Завдання №4. Складіть речення із поданими нижче словами. Запам'ятайте їх значення.
Відомість – відомість; об'єднання – об'єднання.

Довідка. Відомість – документ; відомість – звістка, популярність; об'єднання – організація; об'єднання – дія.                                              




26.11.2020 

Тема: Написання власного висловлення Підготовка до ЗНО

Тема твору 

Власне висловлення: Що краще в житті: вірити у власні сили й ризикувати чи поводитися обачно й не намагатися стрибати вище голови?




25.11.2020

Тема:Контрольна робота 

Виконати тестові завдання 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1380370


19.11.2020

Тема:Активні і пасивні дієприкметники

Записати теоретични матеріал

Переглянути відео

Записати схему у зошит👇


переглянути відео👇

Виконати тестові завдання   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5665096

18.11.2020

Тема:Контрольне есе "Мандрівка до одного з семи чудес України"


Переглянути відео

Сім Чудес України

12.11.2020

Тема :Дієслово. Дієслівні форми

Завдання 

Конспект теоретичного матеріалу 

Переглянути відео 


Виконати вправи


Письмово



1. Спишіть прислів'я, розкриваючи дужки. Поясніть правопис дієслів.

1. Ніщо (не) підноситься вище правди. 2. Два хитрих мудрого (не) переважать. З. Раз добром нагріте серце — вік (не) прохолоне. 4. На годину спізнишся , за рік (не) доженеш. 5. Якби людина знала, чого (не) знає, то б і мала, чого (не) має. 6. Поки (не) потрапиш у воду, (не) навчишся плавати. 7. Скільки б ворона (не) каркала, солов'єм (не) стане. 8. Чого сам (не) любиш, того і другому (не) чини. 9. (Не) ходи, куди (не) просили; (не) бери, чого (не) поклав.

2. Утворіть префіксальним способом від дієслів недоконаного виду дієслова доконаного виду. Виділіть префікси.

Казати, лити, дивитися, їхати, вітати, креслити, бігти, сіяти, малювати, пливти, важити, просити, класти, стояти.

3. Утворіть префіксальним способом від дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду. Виділіть суфікси.

Розважити, відмінити, завершити, пригадати, створити, залишитися, скоротити, вишивати,

виправити, продовжити, оформити, задивитися, згадати.


11.11.2020

Тема:Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівників

Завдання 

Записати у зошит таблицю


Переглянути відео
Записати у зошит узгодження числівника з іменником


ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО




Виконати тестові завдання 

Числівникhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2022761

Узгодження https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5910962

05.11.2020

Тема: Прислівник .Ступені порівняння

Завдання 

Опрацювати теоретичний матеріал(конспект)




 ☝  Письмово!!!!


Запишіть прислівники, розкривши дужки.


(Ні) багато (ні) мало, (ні) добре (ні) погано, (ні) коли (не) пізно,

(ні) взад (ні) вперед.\


Скласти з одним речення.


Тестування  join.naurok.ua     Код доступу 4231130



04.11.2020

Тема: Підготовка до ЗНО  

Написання власного висловлення

Завдання :

👆Записати структуру власного висловлення  

       
☝ Переглянути відео

👆 Написати  власне бачення даної проблеми

Усі ми прагнемо бути успішними людьми, але життя не завжди сприяє нашій самореалізації.

До кого ж приходить успіх у житті?


29.10.2020

Тема:Прикметники ,що перейшли в іменники

Завдання :

👆 опрацювати теоретичний матеріал 

Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників

Деякі прикметники в процесі мовлення втрачають своє основне прикметникове значення, набувають ознак іменників і виражають предметність, тобто субстантивуються і таким чином переходять до розряду іменників.

Переходячи до розряду іменників, прикметник виражає досить широке загальне поняття: Розумний б’є на те, що справді в його є. Два хитрих мудрого не переважать. На віки вічні старий зникає, занесе з собою і добре й лихе, поховає пережите й перемучене і стражданням закручене.

Субстантивація прикметників буває повна і неповна.

При повній субстантивації прикметники цілком переходять в іменники і не вживаються як прикметники: придане, набережна, пальне, Рівне, Ніжин.

При неповній субстантивації прикметники вживаються і як найменування предмета, і як найменування ознаки: хворий, бідний, рідний, старий, старший, малий, полонений, подорожній, їздовий, колискова, сліпий, кривий, пряма, минуле, майбутнє, прийдешнє.

Прикметники, набуваючи іменникового значення, зберігають прикметникову систему відмінювання за відмінками і числами, але втрачають здатність змінюватися за родами.

  👆 Записати у зошит приклади переходу прикметника в іменники 


1 - іменник         2 - прикметник

1. кошовий наказав усім опустити зброю.

2. кошовий атаман був дуже сміливий.


1.військовий врятував людину під час збройного нападу.

2. мій сусід придбав військовий авомобіль 


1. молода смачно приготувала обід

2. моя мама молода й красива.


1. набережна була осяяна місячним світлом.

2. набережна вулиця була популярним місцем для зустрічей

👆 Виконати письмово

Випишіть із тексту прикметники.

 Зазначте їхній розряд за значенням.

  Скромна краса пізньої осені. Природа ніби причаїлася, чекаючи зимових холодів. Спохмурніло, насупилось, стало свинцево - сірим небо. Потекли з нього золоті ниточки осіннього дощу. Холодно, непривітно. У цю пору кожна людина ніби теж якось завмирає, заспокоюється.

☝☝☝☝☝

Утворіть відносні прикметники від власних назв за допомогою суфікса –ськ-. Поясніть орфограми у прикметниках. Підкресліть букви, що позначають чергування приголосних.                         Зразок: Галич – галицький.

Рига, Буг, Чехія, Львів, Прилуки, Збараж, Гадяч, Овруч, Париж, Острог, Золотоноша, Миколаїв, Крим. 

☝☝☝☝☝

Утворіть прикметники від твірних основ іменників, що в дужках. Виділіть словотворчі суфікси і визначте спосіб творення.

(Весна) степ, (голос) жайворонок, (барви) квіти, (дух) аромат, (блакить) небо,

(шовк) травичка, (сонце) спів, (дзвін) мелодія, (пшениця) лани.

Тестування  join.naurok.ua   Код доступу 8003043



28.10.2020 

Тема: Вищий на найвищий ступені порівняння прикметників.

Завдання :

👆 Опрацювати теоретичний матеріал 

Записати у зошит!!!!!!!






Виконати письмово!!!!!!!!




Відео на допомогу:

·        https://www.youtube.com/watch?v=WLQfVU5wylo

·         https://www.youtube.com/watch?v=J_LKCVerZic

·        https://www.youtube.com/watch?v=-tk9SxBAONo

·        https://www.youtube.com/watch?v=FkIfOFPge-k


 Тренувальні вправи  

Утворіть вищий та найвищий ступені порівняння прикметників (обидві форми)

  • свіжий,
  • холодний,
  • гарячий,
  • лагідний,
  • добрий,
  • кислий,
  • гіркий,
  • солодкий,
  • солоний,
  • пасивний,
  • активний,
  • гарний,
  • високий,
  • низький.


Тестування  join.naurok.ua  Код доступу 5264209

  

22.10.2020.

Тема: Прикметник Відмінкові закінчення прикметників 

Завдання 

Записати у зошит 

Відмінювання прикметників

Прикметники, змінюючись за родами, відмінками й числами, відповідають на такі питання:

1)називний— який? яка? яке? які?;
2)родовий— якого? якої? якого? яких?;
3)давальний— якому? якій? якому? яким?;
4)знахідний— який? або якого? яку? яке? які? або яких?;
5)орудний— яким? якою? яким? якими? ;
6)місцевий— (на) якому? якій? якому? яких?

Усі прикметники відмінюються за одним зразком без винятків. Є лише невелика різниця у вживанні букв а, у, е, и та я, ю, є, і в закінченнях твердої і м’якої груп.

До твердої групи належать прикметники з основою на будь-який твердий приголосний: гарячий, чужий, короткий, зелений, братів, сестрин.

До м’якої групи належать прикметники з основою на м’який [нˊ]: синій, давній, ранній, пізній. Сюди належать також безкраїй, довговіїй, короткошиїй з основою на [й].

Відмінкові форми 




Виконати письмово









Змініть словосполучення “іменник + іменник” на “прикметник + іменник” за зразком.

Зразок: будинки з каменю – кам’яні будинки.

Стільці з дерева –

Хустини з шовку –

Озера в горах –

Рушники з льону –

Горщики з глини –

1.      До кожного прикметника доберіть і запишіть синонім.

Красивий –

Гарячий –

Сумний –

Сміливий –

Балакучий –

Швидкий –

Відвертий –

 Тестування      Код доступу 2876407



20.10.2020 

Тема: Поняття мовної стійкості .

Джерела ,що живлять мовну стійкість 

Завдання : 

Опрацювати теоретичний матеріал 

Джерела, що живлять мовну стійкість,— це національна традиція, національна свідомість і солідарність; національна культура; національний мир і співробітництво з іншими народами.

Мовна свідомість українців зазнавала впродовж століть істотних змін. Її реконструкція на різних часових зрізах і в діахронії залишається важливим завданням історичної лінгвоукраїністики, розв’язання якого дозволить повніше відтворити мовний (і ширше – духовний) світ українського етносу на різних етапах його розвитку, осягнути особливості мовних і концептуальних картин світу окремих суспільних прошарків та індивідів, а відтак – і специфіку мислення наших предків, усебічно проаналізувати процеси та явища історії української літературної мови крізь призму тогочасної мовної свідомості, з’ясувати окремі й дотепер дискусійні питання, зокрема про зв’язок між старою і новою українською літературною мовою








Виконати письмово 

Вправа 1. Перепишіть, на місці крапок, де потрібно, поставте літери. Поясніть правила подвоєння літер у словах іншомовного походження.

     Ас…ортимент, мас…а, брут…о, аб…ревіатура, інтел…ігент, адміністративно-тер…иторіальний, ак…редитація, ім…іграція, еміс…ійний, тон…а, дис…ертація, ім…ігрант, іл…юзія, Гол…андія, іл…юстративний, шил…інг, ін…оваційнний, кор…упція, колон…а, контр…еволюційний, ан…отація, пас…атіжі, рал…і, груп…а, елас…ифікатор, ас…игнаційний, забал…отований, марок…анець, сум…а, ал…ея, кас…а, стак…ато, барок…о, Ренес…анс, інтермец…о, конгрес…, ван…а, мас…аж, новел…а, бал…он, кол…егія, кол…екційний, ім…унітет, інкас…о, кас…ета, еф…ективний, ком…ерція, кор…ектор, колон…а, мір…а, Шил…ер, хоб…і, Міс…урі, віл…а, оп…нент, Ізабел…а, ас…амблея, бравіс…имо, шас…і.

   Вправа 2. Запишіть слова і розкрийте дужки, поясніть їх правопис.

   Не(т, тт)о, д(и, і)лер, субс(и, і)дія, емі(с, сс)ія, серт(и, і)фікат, рец(и, і)пієнт, рейт(и, і)нг, бру(т, тт)о, д(и, і)віденд, па(с, сс)ив, ліз(и, і)нг, клір(и, і)нг, м(і, и)грація, консорц(і, и)ум, інка(с, сс)атор, аукц(і, и)он, ауд(и, і)тор.

   Вправа 3. Перепишіть слова і вставте, де потрібно, пропущені букви або апостроф. Поясніть правопис слів.

    Р…шел…є, Ц…ц…рон, Т…ц…ан, Вандрі…с, Фе…рбах, П…ємонт, Барб…юс, К…юв…є, Н…ютон, Мол…єр, Рос…іні, Рус…о, Лес…інг, Монтеск…є, Лавуаз…є, Руж…є, Тор…іч…ел…і, Верг…лій, Гал…лей, Гр…г, Д…дро, К…пл…нг, Паган…ні, У…тмен, Хем…нгуей, Шексп…р, Ш…л…ер, Пал…адій, Бокач…о, Гр…м… 






Немає коментарів:

Дописати коментар

Вчитель повинен звертатися не стільки до пам`яті учнів, скільки до їх розуму, прагнути розуміння. а не одного запам`ятовування. Федір ...