22-Ф Українська література

30.11.2020

Тема:Образ українського інтелігента Степана Радченка в романі «Місто». Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому.

ТЛ: урбаністичний роман
Завдання 
Прочитати роман

Записати ідейний аналіз та головних героїв

Виконати тестові завдання

Для учнів

Роман В. Підмогильного «Місто» — твір глибоко психологічний. Він не може залишити байдужим нікого — ні вчителя, ні учня. А тим паче, що ви стоїте на порозі великих змін у власному житті. Як правильно обрати свою стежину, як не схибити в цьому житті, як підкорити світ… У романі «Місто» головний герой теж переймається такими проблемами і знаходить рішення, яке, як він вважає, правильне. Степан Радченко — виходець з пореволюційного села, який прагне підкорити місто. Письменник пильно вдивляється в його душу, розкриває її перед читачами, спонукаючи до роздумів про сенс життя, місце людини серед інших людей. До того ж, ставлячи в центр свого роману маргінальний характер, досліджуючи психологічно його соціальну природу, автор, як ви помітили, не робить оціночних акцентів, змушує читача думати самому


Валер'ян Підмогильний — Місто (скорочено)

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3520









«Цілісна» людина в єдності

біологічне

духовне

соціальне

адаптація;

задоволення матеріальних потреб;

комфорт;

закоханість у жінок;

брутальна поведінка

знання;

мрія принести на село «нове життя»;

у місто влити «свіжу кров»;

цілеспрямованість;

самоутвердження;

прагнення здобути славу

ділові якості;

кар'єра;

громадянська активність



2     Теоретичний матеріал.(записати головних героїв та характеристику)

·        http://licey58.zp.ua/lesson/urok-9-valeryan-pidmogilnij-misto-moralno-etichni-kolizi%D1%97-tvoru-zhinochi-obrazi-v-nomu

Акродиктант (письмово)

Якщо ви правильно дасте відповіді на запитання, то з других літер слів-відповідей прочитаєте назву літературного об’єднання, членом якого був В. Підмогильний.

1. Прототип поета Вигорського з роману «Місто».

2. Ім’я головної героїні роману «Невеличка драма».

3. В. Шевчук, Н. Бічуя, Ю. Щербак продовжили пов’язану з іменем В. Підмогильного ... прозу.

4. Філософський напрям, прихильником якого був В. Підмогильний.

5. Раннє оповідання В. Підмогильного, героєм якого є гімназист Олесь, який шукає собі смерті.·      

3.    

6.     Ідейно-художній аналіз.

https://navsi200.com/misto/

7.               Тестові завдання.https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1090948


23.11.2020.

Тема:Життєвий шлях Валер’яна Підмогильного

Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач.

Завдання 

Записати хронологічну таблицю

Переглянути відео та презентацію

Виконати тестові завдання 

Для учнів

Біографія письменникаhttps://dovidka.biz.ua/valer-yan-pidmogilniy-hronologichna-tablitsya/

Відео про письменникаhttps://www.youtube.com/watch?v=YJ1zHyvVH28

Презентаціяhttps://teachua.com/arhiv-prezentaci/34-ukrajinska-literatura/1369-valerjan-pidmogylny

Тестові завданняhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8304704

😀
16.11.2020


Тема: Умовність фабули, зміщення часопростору в романі

 Ю. Яновського «Майстер корабля». Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Таях, Сев та їхні прототипи. Образи Міста і Моря.

ТЛ: художній час і простір, умовність зображення.

Завдання :

Опрацювати теоретичний матеріал

Конспект 

Прочитати твір 

Ідейний аналіз та паспорт твору (записати)

Роман було написано за дуже короткий термін. Автор розпочав його восени 1927 року в Одесі, а завершив за кілька місяців уже в Харкові. В основу твору поклав особистий досвід із часів своєї роботи в кіно. У 1920-х роках вважали, що кіно — це швидше ремесло, а не творчість, технології, а не власне мистецтво. Відповідно місця, де виробляли фільми, називали кінофабриками. Юрій Яновський, хай і недовго, був художнім редактором на Одеській кінофабриці.

Дружина письменника Тамара Яновська вважала: «Глибокий слід у творчості Яновського залишила його праця у кінематографії, де він якийсь час працював редактором. Цей період його життя знайшов відображення в романі «Майстер корабля» та в книжці «Голлівуд на березі Чорного моря», виданій 1930 року»

 Паспорт  роману:(записати)

Рід літератури: епос.

Жанр твору «Майстер корабля»: автобіографічний роман, перший в українській літературі мариністичний роман.

Тема «Майстер корабля»:  показ праці українських кіномитців 20-х років ХХ століття

Ідея «Майстер корабля»: поетизація вільного творчого начала в українській людині, утвердження  торжества молодості, енергії, краси, щастя і творчості, непереможного життєлюбства;

Композиційно-стильові особливості: в основі роману — власний досвід роботи письменника на Одеській кіностудії в 1925-1927 рр. та його співпраця з В. Кричевським, П. Нечесою, О. Дов­женком та Ітою Пензо, які згодом стали прототипами головних героїв: То-Ма-Кі (Товариш Майстер Кіно) — сам Юрій Яновський, Сев — режисер О. Дов­женко, Професор — художник, знавець старовини професор В. Кричевський, Директор — Павло Нечеса (очолював кінофабрику), Тайах — відома балери­на Іта Пензо, пізніше репресована, подобалася Довженкові та Яновському, Богдан — актор Григорій Гричер, Місто — портова Одеса, тодішній «Голлі­вуд на березі Чорного моря». Незвичний, новий для української літератури сюжет.    

 Складання таблиці:   «Герої роману та їх прототипи»(записати)

Герой

Прототип

То-Ма-Кі (Товариш Майстер Кіно)

  Юрій Яновський

Художник Сев

Олександр Довженко

Професор

 Художник Василь Кричевський

Балерина Тайях

Актриса Іта Пензо

Директор

 Матрос Павло Нечеса

Матрос Богдан

Григорій Гричер, український кінорежисер


·        https://www.youtube.com/watch?v=cEqL2TB063U

·        https://www.youtube.com/watch?v=ARGHarsIqkc

4.     Тестові завдання

·    👉    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3528030

5.     Інтерактивні вправи.

·                      https://learningapps.org/8559322

·        https://learningapps.org/8561150

                      https://learningapps.org/8561926


09.11.2020

Тема:

 Юрій Яновський. Творча біографія письменника, загальна характеристика творчості. Ю. Яновський і кіно. Романтичність світовідчуття. Романтизована стихія нвціонально-визвольного руху (роман «Чотири шаблі»). Роман у новелах «Вершники» - зразок соцреалізму

Завдання:

👉 Ознайомитися з біографією письменника

👉 Записати хронологічну таблицю

👉 Скласти кросворд або тестові завдання за творчістю письменника 

👉Виконати тестові завдання 



Юрій Яновський — багатогранний письменник. Він став успішним у багатьох літературних жанрах. Він не бояся експериментувати, саме тому став неперевершеним майстром слова. Життя його було багатим на цікаві та складні події, хвилини радості і смутку. Запрошую вас дізнатися більше про митця!

1.    Біографія письменника👇

https://zno.if.ua/?p=4247

3.     Хронологічна таблиця👇

http://ul.iolya.com.ua/page118.html

   Презентація 👇

"Життєвий та творчий шлях письменника"

http://lesson.iolya.com.ua/page193.html

5.     Відео на допомогу👇

·        https://www.youtube.com/watch?v=IhYNUUMjCKM

·        https://www.youtube.com/watch?v=kEwRAupCB8o

6.     Тестові завдання.    👈



02.11.2020

Тема :         Контрольна робота

Українська література 1920-1930 р

Завдання :

👆 Виконати тести онлайн

👆 У робочому зошиті виконати контрольну роботу 

     join.naurok.ua Код доступу 9547631


Творчістю поетів 20-30-х років ХХ ст.

(П.Тичина, М. Рильський, М.Зеров, М.Семенко. Є.Плужник)

 1 варіант                                                     

1. Першою збіркою П.Тичини є
А) «Осінні зорі»
Б) «Сонячні кларнети»
В) «Чернігів»
Г) «Замість сонетів і октав»

 

2.Укажіть, до якого угрупування належав М. Рильський:
А) футуристів
Б) символістів
В) неокласиків
Г) імпресіоністів

 

3.М.Драй-Хмара назвав неокласиків «гроном п’ятірним нездоланих співців». Кого він мав на увазі: 
А) Тичину, Семенка, Зерова, Рильського, себе;
Б) Зерова, Рильського, Филиповича, Бургардта, себе;
В) Плужника, Тичину, Рильського, Зерова, себе;
Г) Зерова, Семенка, Плужника, Филиповича;

 

4. Євген Плужник народився в:
а) Кантемирівці; б) Коломиївці;
в) Калинівці; г) Карташовці.


5. Скільки збірок вийшло за життя Є.Плужника:
а) 3 б) 4
в) 1 г) 2

 

6. Жанр ліричної поезії, в якому Є.Плужник розмірковує над проблемами, здебільшого схиляючись до філософських узагальнень.
а) медитація; б) сонет;
в) імітація; г) пісня.

7. Літературний напрям, притаманний поезіям Є.Плужника:
а) експресіонізм; б) модернізм;
в) екзистенціалізм; г) авангардизм;


8. Збірка, яка залишилася ненадрукованою за життя Є.Плужника:
а) «Рання осінь»; б) «Рівновага»;
в) «Дні»; г) «Вибране»;

 

9. Психологічна поема, яка увійшла до збірки «Дні»
а) «Канів»; б) «Галілей»;
в) «Недуга»; г) Професор Сухорат»;


10. Поезія, яка закінчується словами «Вірю»
а) «Я знаю»;                         б) «Суди мене»;
в) «Сідало сонце»;               г) «Для вас, історики майбутні»

 

11. Ліричний вірш, який складається з чотирнадцяти рядків (двох чотиривіршів та двох тривіршів)
а) сонет                             б) верлібр
в) гімн                                 г) ода

 

12. У поезії якого автора ставиться запитання: «Чому не можна перевернути свiт? Щоб поставити все догори ногами?»
а) Плужника;                 б) Тичини
в) Рильського                 г) Семенка

 

ЗАВДАННЯ ВИСОКОГО РІВНЯ

13. Установіть відповідність між зразком поезії та видом лірики:

1. «Одчиняйте двері…» б
2. «О панно Інно» а
3. «Місто» в
4. «Ніч…а човен – як срібний птах»  д

А) інтимна лірика
Б) громадянська лірика
В) авангардна лірика
Г) філософська лірика
Д) пейзажна лірика

14. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та уривком поезії, де цей засіб наявний:

1. Метафора г
2. Порівняння в
3. Епітет б
4. Персоніфікація д

А) Ми проходимо до останнього пункту.
Ми перемогли всі стихії й дощі.
Я відчинив двері замкнуті —
Хто хоче зі мною гулять вночі?

Б) Для вас, історики майбутні,
Наш біль - рядки холодних слів!
О, золоті далекі будні
Серед родючих вільних нив!

В) Ніч... а човен - як срібний птах!..
(Що слова, коли серце повне!)
...Не спіши, не лети по сяйних світах,
Мій малий ненадійний човне!

Г) Річний пісок слідок ноги твоєї
І досі ще – для мене! – не заніс...
Тремтить ріка, і хилиться до неї
На тому березі ріденький ліс...

Д) Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани:
Ось місяць, зорі, солов’ї…
«Я – твій!» - десь чують дідугани.
Та ви вже знаєте, як сплять гаї.

15. Розкрити значення терміну  кларнетизм, терцет.

 

 

 


2 варіант 

1. У творчості П.Тичини літературні образи тісно переплетені з образами
а) живописними                                  б) архітектурними
в) скульптурними                                г) музичними

2. До якого виду лірики належить поезія « Арфами, арфами...» П. Тичини:
а) пейзажна                                         б) інтимна
в) філософська                                     г) громадянська

3. Збірка М. Рильського, яка яскраво ілюструвала його творчу манеру, мала назву:
а) « Знак терезів»                             б) « Синя далечінь»
в) « На білих островах»                 г) « Троянди й виноград»

4.Представником авангардного мистецтва в українській літературі був: 
а) М. Зеров;                         б) М.Семенко;
в) П.Тичина;                        г) М.Рильський.

5.Хто з поетів не розділив долю митців «Розстріляного відродження»: 
а) М.Рильський;                  б) Є.Плужник;
в) М.Зеров;                          г) П.Филипович.

6. Літературне угрупування, до якого належав М.Зеров
а) «ВАПЛІТЕ»                      б) неокласики
в) «Празька школа»              г) «Нова генерація»

7. Жанр ліричної поезії, в якому автор розмірковує над проблемами, здебільшого схиляючись до філософських узагальнень називається…
а) медитація;                          б) сонет;
в) імітація;                                г) пісня.

8. Батько Є.Плужника був:
а) письменником;                              б) купцем;
в) бухгалтером;                                  г) священником;

 

9. Перша збірка Є.Плужника:
а) «Рівновага»                        б) «Дні»
в) «Рання осінь»                     г) «Сідало сонце»

 

10. Псевдонім Є.Плужника:
а) мрійник; б) Плужний;
в) Кантемирянин; г) українець;

11. Друге ліричне «Я» поета; умовне літературознавче поняття, яким позначається коло ліричних творів певного автора, форма втілення його осяянь, думок, переживань:
а) ліричний образ;                     б) ліричний герой;
в) ліричний персонаж;              г) ліричний мотив;

12. Утвердження життєздатності нації, незнищенність волелюбного духу народу:
а) гуманізм;                            б) оптимізм;
в) вітаїзм;                              г) синкретизм;


ЗАВДАННЯ ВИСОКОГО РІВНЯ

13.Установіть відповідність між автором та назвою його твору.

1. П. Тичина в
2. М.Зеров д
3. М. Рильський б
4. Є.Плужник  а

5. М.Семенко г

А) «Річний пісок…слідок ноги твоєї»
Б) «Молюсь і вірю»
В) «Ви знаєте, як липа шелестить»
Г) «Запрошення»
Д) «Київ – традиція»

14. Установіть відповідність між назвою художнього засобу та уривком поезії, де цей засіб наявний:

1. Метафора г
2. Порівняння
3. Епітет б
4. Персоніфікація д

А) Ми проходимо до останнього пункту.
Ми перемогли всі стихії й дощі.
Я відчинив двері замкнуті —
Хто хоче зі мною гулять вночі?

Б) Для вас, історики майбутні,
Наш біль - рядки холодних слів!
О, золоті далекі будні
Серед родючих вільних нив!

В) Ніч... а човен - як срібний птах!..
(Що слова, коли серце повне!)
...Не спіши, не лети по сяйних світах,
Мій малий ненадійний човне!

Г) Річний пісок слідок ноги твоєї
І досі ще – для мене! – не заніс...
Тремтить ріка, і хилиться до неї
На тому березі ріденький ліс...

Д) Ви знаєте, як сплять старі гаї?
Вони все бачать крізь тумани:
Ось місяць, зорі, солов’ї…
«Я – твій!» - десь чують дідугани.
Та ви вже знаєте, як сплять гаї.

15. Розкрити значення термінів вітаїзм,  катре́н.

                                😐

26.10.2020

Тема:Новела про добро і зло в житті та в душі "Я (Романтика)"

Завдання :

👆Законспектувати теоретичний матеріал

👆  👆 Виконати тестові завдання 

   Герой усвідомлює своє внутрішнє роздвоєння: « Я – чекіст, але я і людина». М. Хвильовий хотів сказати, що чекісти – це нелюди, бо вони переступали через трупи, йдучи до недосяжних ідеалів. Але вірні соратники «чорного трибуналу» допомагають ліричному героєві позбутись вагань, і те, що герой вбиває свою матір, свідчить, що фанати революції перемогли.

З одного боку – це iнструмент, який має вершити революцiйний суд, а з другого – людина, яка вмiє любити, бути нiжною, яка невидимою силою любовi пов’язана з матiр’ю.

Для власне людини характерні:

  • ліризм душі, почуття любові, мрійливість;
  • повага до минулого і жаль, що канули в Лету часи аристократизму (ставлення до сім’ї князя), благоговіння перед перламутровим кольором як символом вищості;
  • обожнювання матері;
  • розуміння внутрішніх поривів Андрюші, співчуття до нього;
  • усвідомлення катівської суті трибуналу і його служіння дияволу;
  • спроба врятувати людину в собі;
  • здатність на муки совісті;
  • розумні висновки про «шлях в нікуди» і водночас безсилля, неспроможність змінити поведінку. Для «догми», «робота – виконавця» притаманні:
  • здатність здійснити злочин, не задумуючись над наслідками;
  • заперечення власних істинних естетичних уявлень, вміння заглушити голос совісті униканням від відповідальності за допомогою висновку «так треба»;
  • виховання у собі надлюдини, «сторожового пса революції»;
  • засліплення ідеями революції;
  • брутальність, цинізм, жорстокість;
  • фанатизм;
  • підміна справжніх істин фальшивими;
  • внутрішня потреба вбивати;
  • романтизування кримінального злочину.

Герой не бачить виходу: безвихідь, блукання, втрата ним орієнтира, повтори «Я йшов в нікуди», « Я остаточно збився з ніг» – це моральна дезорієнтація не тільки головного героя, а й усього суспільства. Саме у такi хвилини вiн, коммунар, викликає спiвчуття.

Ситуація в новелі М. Хвильового трагічна, бо шлях його вибору дуже тяжкий. Власне, в центрі авторської уваги і є душа ліричного героя, її страждання, розгубленість, безпорадність , невміння вибрати єдино праведний шлях. Розповідь ведеться від імені головного героя («Я»). Трагедія загострюється, коли головний герой усвідомлює, що він має зробити вибір. «Фанатизм – це брутальне, завзяте марновiрство замiсть вiри, гноблення iнакомислячих iм’ям вiри», то ж фанатизм властивий низьким i обмеженим людям. А до чого ж може дiйти країна, в якiй панує фанатизм? «До дегенерацiй», – вiдповiдає протии власної волi М. Хвильовий.

Новела М. Хвильового « Я (Романтика)» – це зображення антигуманного і антинародного характеру революції і громадянської війни. Митець аналізує суперечність служіння абстрактній ідеї, що вимагає зректися власного я, зректися всього людського. Тому долі героїв новели, як і доля самого автора, трагічні. Такий  непростий внутрішній світ письменника, роздвоєність його душі , яка виявлялася і усвідомлювалася ним поступово, накладали відбиток і на творчість, визначаючи її ідейно – стильові особливості.

  • Які символічні відтінки має в новелі образ матері Марії?
МатиМарія
Богоматір, любов, добро, очищення,УкраїнаВтілення вічного добра, символ оновлюючої революції, згорьованої України, нової епохи, що народжується в муках і крові, розуміє сина-вбивцю і мучиться роздвоєністю його душі, берегиня людського роду

Марія – д.- євр.; ім’я Maryam; можливо, від mara – чинить опір, відмовлятися, заперечувати або від  maram  – бути гірким чи від m-r-y-m – кохання, бажання.

(Звучить запис твору Шуберта «Ave Maria»).

Присутність матері поглиблює трагічність становища. Син убиває матір. Простежується багато контекстів, натяків. Символізація з вцілілою Україною.

 

Доктор Тагабат
Чекіст, доктор, біла лисина, надто високий лоб; пожадливо, хижо п’є вино; голосно регоче з нерішучості і страху Андрюші; безапеляційно виносить вирок – «розстрілять!»; іронізує над святим почуттям любові до матері; діє холоднокровно; відкидає основоположні моральні засади; уособлення російського більшовизму; «alter ego» головного героя; садист; колишній лікар, який давав клятву Гіппократа; жорстока, бездушна людина з залізною волею; легко ламає волю Андрюші; раціонально використовує шанс, подарований долею; втілення мефістофельського начала.

 «Цей доктор з широким лобом, з холодним розумом і з каменем замість серця, – це ж він мій безвихідний хазяїн, мій звірячий інстинкт. І я… – нікчема в його руках, яка віддалася на волю хижої стихії…», «…доктор – злий геній, зла моя воля».

 

Характеристика образу Дегенерата.

  • Хто такий дегенерат?

Словникова робота.

Дегенерат – 1. Людина з ознаками виродження, погіршення значної кількості рис (властивостей) організму порівняно з попередніми поколіннями; 2. Людина неприховано аморальної, негідної поведінки.

Деградувати – поступово втрачати цінні якості, занепадати.

 

Дегенерат
Безумні очі; низенький лоб; чорна копа розкуйовдженого волосся; приплюснутий ніс; нагадує каторжника; «сторож»; «Вірний пес революції», символ виродження революції; «…є палач із гільйотини»; «сподвижник доктора»; вартовий з черепом дегенерата й душею палача»; не здатний мислити; «дегенеративна будова черепа»; узагальнений образ усіх осіб, що утворюють «чорний трибунал комуни»; викликає огиду в читача; уособлює найпримітивніші руйнівні люмпенські сили, приведені в рух революцією.

 

 

Характеристика образу Андрюші.

 

Андрюша
«наївний» (довірливий) комунар; «чекіст мимоволі»; безвольний, переляканий; «завше мнеться»; «непевний голос»; «наївно печально каже»; «невеселий комунар»; «бідний Андрюша»; тривожний погляд на доктора; тремтливий голос; нерозбірливий підпис; бажання краще піти на фронт, подалі від чорного трибуналу; розгублене обличчя; преляканий; чудний; має «кволу волю»; постійно у сумнівах; дегенерує (звикає до свого права чинити насильство над іншими людьми); втілення м’якотілості і нерішучості, пригнічуваного нелюдськими обставинами гуманізму.

 

Микола Хвильовий. Новела «Я(Романтика)»

Тестові завдання

( 1-16 оцінюються в 0.5 б. кожне; завдання  17-20 оцінюються в 1 бал)

1.       Справже прізвище,ім я та побатькові Миколи Хвильового…

А)Микола Іванович Проща;

Б)Микола Ігнатович Косач;

В)Микола Григорович Фітільов;

Г)Микола  Георгійович Фітільов

      2.   Микола Хвильовий є представником…

А) «Модерної драматургії»;

Б) «Літературного авангарду»;

В) «Прозового розмаїття»;

Г) «Київських неокласиків»

      3.  Микола Хвильовий був засновником літературного угруповання…

А) МАРС;

Б) Пролітфронт;

В) ВАПЛІТЕ;

Г) ВУСПП

     4. Микола Хвильовий був прихильником…

 А) «кларентизму»;

Б) «романтики вітаїзму»;

В) «авангардного неоромантизму»;

Г) «романтичного психологізму»

     5.  Микола Хвильовий, з погляду літературознавців,працював у літературному напрямі…

 А) неоромантизм;

Б) імпресіонізм;

В) символізм;

Г) соцреалізм

     6.  Микола Хвильовий – засновник літературної дискусії…

 А) 1925-1930 рр.;

Б) 1924-1927 рр.;

В) 1925-1928 рр.;

Г) 1926-1928 рр.

    7.   Миколу Хвильового вважають майстром…

 А) новели та памфлету;

Б) новели та  повісті;

В) новели та оповідання;

Г) роману та повісті

    8.  До збірок поезій  Миколи Хвильового НЕ входить  …

 А) «Молодість»;

Б) « В електричний вік»;

В) «Синій листопад»;

Г) «Досвітні симфонії»

    9. Новелу від оповідання відрізняє така специфічна жанрова ознака як

 А)несподівана розв язка;

Б) детальність опису пейзажу;

В)передбачуваність подій;

Г) поєднання картини марення і дійсності

   10. «Я(Романтика)» Миколи Хвильового – це новела…

 А) філософська;

Б) психологічна;

В) сатирична;

Г) сенсаційна

    11. У новелі  «Я(Романтика)» Миколи Хвильового НЕ порушується проблема…

А) роздвоєння між обов язком і гуманізмом;

Б) збереження людської індивідуальності,її цілісності;

В) відносин між батьками і дітьми;               

Г) ідеологічна партійність особистості

    12.  У новелі  «Я(Романтика)» Микола  Хвильовий на передній план ставить проблему…

А) європейської ідеї буття;

Б) ідеалогічної за ангажованості особистості;

В) гуманності та фанатичної віри;

Г) злочину та покарання

    13. Мовною особливістю викладання новели «Я(Романтика)» Миколи  Хвильового є…

 А) меланхолійне звучання;

Б) відображення «потоку свідомості»;

В) детальність опису зовнішності героїв;

Г) кольоровість фарб

    14. Хибним є твердження…

А) Ліричний герой новели «Я(Романтика)» Миколи  Хвильового-гармонійна особистість;

Б) Новела «Я(Романтика)» присвячена «Цвітові яблуні»Михайла Коцюбинського;

В) Ліричний герой новели «Я(Романтика)»вважає себе чекістом і людиною;

Г) У новелі  «Я(Романтика)» розвінчано більшовицький фанатизм

    15. У новелі  «Я(Романтика)» Миколи  Хвильового дійсність подається через…

А) пейзаж;

Б) внутрішній світ персонажа;

В)описовість;

Г) реальну дійсність.

   16. Мати ліричного героя новели «Я(Романтика)» Миколи  Хвильового є прихильницею ідеології

А) біблійної моралі;

Б) комуни;

В) версальців;

Г)чекістів

    17.  У новелі  «Я(Романтика)» Миколи Хвильового НЕ порушується проблема…

А) роздвоєння між обов язком і гуманізмом;

Б) збереження людської індивідуальності,її цілісності;

В) відносин між батьками і дітьми;

Г) ідеологічна партійність особистості

   18. До стильових ознак новели «Я(Романтика)» Миколи  Хвильового НЕ належить…

 А) лаконізм;

Б) часові зміщення;

В) драматизм;

Г) наявність авторської оцінки

   19. Установіть відповідність між твором і літературним  жанром

А) «Санаторійна зона»                           1. Повість

Б) «Вальдшнепи»                                    2. Оповідання

В) «Іван Іванович»                                  3. Роман

Г)  «Україна чи Малоросія?»                4. Новела

                                                                     5. Памфлет

  20.   Установіть відповідність між героєм і його характеристикою

 А) Андрюша                       1. «вірний пес  революції»;злий геній,садист;

Б) Доктор Тагабат              2. ще «один кінець душі» головного героя;      

В) Мати                                3. комунар,який став таким проти своєї волі;

Г) Дегенерат                       4.наївність,тиха журба і ніжність безмежна;

                                               5. «палач з гільйотини», «нагадує каторжника»

                                        Бажаю успіхів !!!!!

16.10.2020


Тема:Розвиток української прози 20-х років XX cт.

Микола Хвильовий .

Провідна роль у літературному житті 1920 -х рр.

Тема: Проблема  внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов`язком у новелі "Я (Романтика)"

Завдання :

Записати хронологічну таблицю

Прочитати новелу та записати паспорт твору 

Записати цитатну характеристику головних героїв (позитивне та негативне)

Записати аналіз новели 

Подивитися фільм 

Виконати тестові завдання  Код доступу 6051814

Біографія

Микола Фітільов (Хвильовий — псевдонім)   (1893-1933) романтик 

 Трагічний адепт революції   «Я належу до того художнього напрямку, який зараз не в моді, — я…романтик! Саме звідси йде розхристаність і зворушливість шукання самого себе.»   Народився 13 грудня 1893 р. в с. Тростянці в родині вчителів. Навчався в Охтирській гімназії, але атестата не одержав за пропаганду української мови. 1914-1917 р. — на фронті. У 1919 р. став членом КП(б)У. Працював у журналі та видавництві «Червоний шлях». Стає співзасновником «Гарту», а потім ВАПЛІТЕ, яку очолив. У 1927 р. вийшов з ВАПЛІТЕ разом з Яловим і Досвітнім, щоб врятувати спілку. 13 травня 1933 р. застрелився у відгук на арешт Ялового: «Арешт Ялового — розстріл цілої генерації. За що? За те, що ми були найщирішими комуністами? Нічого не розумію, за генерацію Ялового перш за все відповідаю я. Як я люблю життя — ви й не уявляєте. Сьогодні 13. Пам’ятаєте, я я був закоханий у це число? Страшно боляче. Хай живе комунізм! Хай живе соц. будівництво! Хай живе компартія!» У розпалі літературної дискусії (1925-1928 рр.), яку розпочав М. Хвильовий, з’являються цикли памфлетів:

 1) «Про сатану в бочці або про графоманів, спекулянтів та інші просвіти». 

2) «Камо грядеши»(куди йдеш). 

3) «Думки проти течії». 

4) «Апологети писаризму».   

Збірки: -         1921р. «Молодість» — перша поетична збірка -         1922р. «Досвітні симфонії» — поезії -         1931р. «Старі поезії» (вибране) — поезії -         1923р. «Сині етюди» — перша збірка оповідань -         1924р. «Осінь» Деякі твори: -         1923р. новела «Наречений» -         1924р. новела «Я(Романтика)» -         1924 р. «Повість про санаторійну зону» -         1927р. оповідання «Мати» -         1927р. роман «Вальдешнепи» -         1928р. повість «Сентиментальна історія» -         1929р. повість «Іван Іванович»

















1 коментар:

  1. Привіт друзі, мене звуть Анна Андреева. Я тут, щоб поширити хороші новини до нужденних. Я був пригнічений, коли моя дружина залишила мене через іншу людину, тому що я попросив перестати працювати, тому що я мав рак, і я зламав. Вона забрала свою єдину дочку, тому мій єдиний варіант повинен був померти, я намагався зателефонувати їй, але вона ігнорувала мене, я послав свої текстові повідомлення, і раптом вона відповіла мені і сказала, що я не закликаю або не посилаю її більше, тому один день Я ввійду зв'язатися з моїм другом на Facebook, і я по поясувався йому все, і він сказав мені, що він мав ті ж проблеми раніше, познайомила мене за заклинання для магії, що називається Doctor Alaba, надіслав мені свій особистий лист, і я зв'язався з ним через [ dralaba3000@gmail.com], і він відповів мені швидко, я пояснив йому проблеми, і він сказав мені не турбуватися, що він зробив це так багато людей, які ніколи не вірили в магію, але я помилявся, щоб спробувати переконати його 24 години магія і вилікувати мене раку і знайдіть мені кращу роботу, і раптом він послав мені ліки за його хворобу, я тільки взяв його протягом 2 днів, і я був вільний. На наступний день я не міг повірити в мої очі, хтось постукав на мої двері, і я не чекав нікого в той день, раптом це була моя дружина, яку я закричав, і я не міг витримати це, я молився і попросив прощення, я відразу ж негайно Отримав дзвінок від моєї компанії, де я працював протягом багатьох років, і я був підвищений на посаду директора компанії Paragon Company у США, будь ласка, допоможіть мені подякувати доктора Алаба за відновлення все, що я втратив, ви також можете зв'язатися з ним через WhatsApp / Viber з його номером телефону: +2349039885856.

    ВідповістиВидалити

Вчитель повинен звертатися не стільки до пам`яті учнів, скільки до їх розуму, прагнути розуміння. а не одного запам`ятовування. Федір ...